صلح و سازش در بیش از ۳۰ حکم قصاص نفس در کرمان محقق شد
کد خبر: 4142345
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

صلح و سازش در بیش از ۳۰ حکم قصاص نفس در کرمان محقق شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در قالب پویش «به عشق امام رضا‌(ع) می‌بخشم» تاکنون ۸ مورد پرونده قصاص نفس به سازش رسیده است، گفت: طی سال گذشته در قالب فعالیت شوراهای حل اختلاف و در جریان پویش‌های مختلف ۳۸ پرونده قصاص و قتل عمد منتهی به سازش شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در همایش مردم، سازش، پیشگیری که با حضور اعضای شوراهای حل اختلاف، علماء و سران طوایف، معتمدین، مصلحین و حکمین قرآنی برگزار شد، با بیان اینکه درصد مصالحه‌ها در استان کرمان ۴۵ درصد است، گفت: طی سال گذشته در قالب فعالیت شوراهای حل اختلاف و در جریان پویش‌های مختلف، ۳۸ پرونده قصاص و قتل عمد منتهی به سازش شده است. همچنین در قالب پویش «به عشق امام رضا‌(ع) می‌بخشم» تاکنون ۸ مورد پرونده قصاص نفس به سازش رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی، قدرت خود را از مردم گرفته و نظامی مردم‌سالار و دینی است، اظهار کرد: نقش مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس، مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند و بسیاری از امور و مسائل کشور توسط مردم سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
 
حجت‌الاسلام حمیدی نقش سران طوایف، علما و ریش سفیدان در رفع اختلافات و پیشگیری از جرایم احتمالی را برجسته دانست و افزود: در قالب همایش‌هایی از جمله همایش مردم، سازش پیشگیری، به دنبال فرهنگ‌سازی این مسئله و تشویق و ترغیب افراد هستیم.
 
این مقام قضایی با اشاره به فعالیت ۳۱۴ شعبه شورای حل اختلاف شهری، روستایی و شوراهای حل اختلاف ویژه از جمله زندان‌ها در استان، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۵۸ نفر به عنوان اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان مشغول فعالیت هستند که منشاء خدمات بزرگی به شمار می‌روند.
 
حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این همایش فعالیت در حوزه صلح و سازش را میدان بزرگ خیر و خدمت دانست و گفت: هر فرد در زندگی دنیایی خود سه پرونده رفتار فردی، اجتماعی و رفتار طایفه‌ای و قبیله‌ای دارد که عملکرد فرد در این حوزه‌ها مورد قضاوت عادلانه و دقیق پروردگار قرار می‌گیرد.

دبیر و خبرنگار ایکنا کرمان

انتهای پیام
captcha