نیازمند پرورش نسلی دانا و با اخلاق در دانشگاه‌ها هستیم
کد خبر: 4120389
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
محمدعلی زلفی گل:

نیازمند پرورش نسلی دانا و با اخلاق در دانشگاه‌ها هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار امیدواری کرد: بستری فراهم شود تا نسلی داناتر و با اخلاق‌تر در دانشگاه‌ها پرورش یافته و تحویل جامعه شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد علی زلفی‌گل، در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه سمنان گفت: این دانشگاه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و هم اکنون می‌توان گفت تبدیل به یک شهرک دانشگاهی شده و موجب افتخار کشور است.

وزیر علوم افزود: خوشبختانه دانشگاه سمنان و دانشگاه‌های این استان جایگاه خوبی در کشور دارند و سهم خود را به خوبی از بخش آموزش عالی جذب کرده‌اند و ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در مجموعه دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری آن پیگیری می‌شود.

زلفی‌گل افزود: در بحث خوابگاهی دانشگاه سمنان کمترین مشکل را دارد که مدیریت صحیح نیز در کاهش مشکلات این بخش بسیار موثر بوده است.

وی تصریح کرد: به عنوان یک عضو دولت، از مدیریت اعمال شده در سطح دانشگاه‌های استان در طول حوادث ماه‌های اخیر تشکر و اعلام می‌کنم که در این مدت در سطح دانشگاه‌های استان کمترین حاشیه را داشتیم.‌

وی اظهار امیدواری کرد: بستری فراهم شود تا نسلی داناتر و با اخلاق‌تر در دانشگاه‌ها پرورش یافته و تحویل جامعه شود.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه سمنان در سال‌های اخیر گفت: دانشگاه سمنان هم همچون دیگر دانشگاه‌ها دارای مشکلاتی از جمله بحث خوابگاهی و وسیله ایاب و ذهاب دانشجویان بود که با تلاش مسئولان بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده است.

وی با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه سمنان، خواستار مساعدت وزارت علوم برای حل این مشکل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان همچنین خواستار حل مشکل دانشگاه فرزانگان به عنوان تنها دانشگاه تک جنسیتی استان شد و گفت: خانواده‌های متعددی درخواست استقلال این دانشگاه را دارند که امیدواریم با دستور جنابعالی این مهم محقق شود.

مطیعی همچنین برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را اقدام مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: هویت دادن به دانشجو و هدفمند کردن راه آنان بسیار مهم و از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان همچنین جهت‌دهی و هدایت دانشجویان پر تلاش و نخبه علمی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

مطیعی همچنین گفت: از همه مدیران و روسای دانشگاه‌های استان قدردانی می‌کنم که با مدیریت خوب آنها شاهد کمترین مشکلات در حوزه وزارت علوم هستیم‌.

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه سمنان در بخش علم و فناوری و تحویل فارغ‌التحصیلان فرهیخته و دارای منصب در کشور گفت: اقدامات خوبی در حوزه دانش بنیان و فناوری در سمنان انجام شده که از جمله آنها می‌توان به اخذ مجوز کارخانه نوآوری اشاره کرد.

وی با اشاره به ایجاد ساختارها در این زمینه خواستار توجه بیش از پیش به بحث فناوری دراین شهرستان و نیز فعال شدن صندوق پژوهش و فناوری شد.

سرپرست دانشگاه سمنان نیز در این نشست به برنامه‌ها و چشم اندازهای دانشگاه سمنان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم دانشگاه سمنان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی تاثیر گذار باشد و با شناسایی مسائل در جهت کمک به جامعه و صنعت گام برداریم.

سیف‌ الله سعدالدین توجه به موضوعات فرهنگی، مسائل خوابگاهی، آموزشی، انجام فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای و هدایت دانشجویان دارای ایده از طریق پارک علم و فناوری و تبدیل به ثروت را از جمله برنامه‌های پیش روی این دانشگاه برشمرد.

انتهای پیام
captcha