از درخواست کمک ترکیه از ناتو تا تکذیب درخواست کمک سوریه از رژیم صهیونیستی + فیلم
کد خبر: 4120291
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
آخرین خبرها از زلزله در ترکیه و سوریه؛

از درخواست کمک ترکیه از ناتو تا تکذیب درخواست کمک سوریه از رژیم صهیونیستی + فیلم

در جریان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه در ترکیه و سوریه، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آواربرداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از آناتولی، دولت ترکیه به طور رسمی از پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان درخواست کمک کرد.

ترکیه در این درخواست خود خواستار اعزام گروه‌های امدادرسانی پزشکی، اکیپ‌های امداد و نجات و سه مجموعه کامل با تجهیزات بیمارستان صحرایی شده است.

ویدئوی زیر حجم خسارات وارد شده به منازل مسکونی در ترکیه را نشان می‌دهد.

 

 

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آواربرداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

امروز همچنین حین برگزاری جلسه هماهنگی با حضور عادل کارائیسماعیل اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه در شهر آدیامان، بار دیگر زلزله شدیدی این شهر را لرزاند.

 

 

درخواست حزب الله برای کمک فوری به زلزله زدگان

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت بابت کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم سوریه و ترکیه در زلزله شدید امروز، خواستار کمک فوری سازمان‌های بین‌المللی برای خروج بازماندگان از زیر آوار شد.

حزب‌الله لبنان در ادامه بیانیه خود که دوشنبه شب صادر شده است، خواستار فرآهم شدن تمامی امکانات جهت مداوای مجروحان و کاهش درد و رنج آوارگان در سوریه و ترکیه شد.

حزب‌الله در پایان برای جان‌باختگان این حادثه دردناک، رحمت و مغفرت و برای زخمی‌ها و بازماندگان شفای عاجل را مسئلت کرد.

از درخواست کمک ترکیه از ناتو تا تکذیب درخواست کمک سوریه از رژیم صهیونیستی

تکذیب ادعای درخواست کمک سوریه از صهیونیست‌ها

یک منبع رسمی سوریه ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه از یک طرف سوری برای کمک به زلزله‌زدگان درخواست کمک دریافت کرده‌اند را قاطعانه رد کرد.

این منبع گفت: چنانچه نتانیاهو چنین درخواستی دریافت کرده است قطعاً از دوستانش در داعش و جبهة النصرة بوده است.

شبکه المیادین به نقل از این منبع افزود که رژیم اشغالگر اسرائیل عامل بلاها، جنگ‌ها و تنش‌ها در منطقه است و آخرین طرفی است که می‌تواند از ارائه کمک سخن بگوید.

این منبع همچنین گفت: شرم‌آور است که نتانیاهو از فاجعه زلزله برای گمراه کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های توسعه‌طلبانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر بهره می‌برد.

پیام تسلیت صنعا به ترکیه و سوریه

رئیس شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن وقوع زلزله در سوریه و ترکیه و جان باختن تعدادی از شهروندان دو کشور در این حادثه را تسلیت گفت.

از درخواست کمک ترکیه از ناتو تا تکذیب درخواست کمک سوریه از رژیم صهیونیستی
مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن وقوع زلزله و قربانی شدن تعدادی از شهروندان در سوریه و ترکیه را به رؤسای جمهوری دو کشور تسلیت گفت.

بنابر گزارش وبگاه المسیرة، المشاط گفت: این حادثه دردناک را به رهبری و ملت‌های دو کشور و خانواده‌های قربانیان خالصانه تسلیت گفته و ابراز همدردی می‌کنیم.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست تا به محاصره ظالمانه علیه سوریه پایان دهد.

درخواست کمک سوریه از سازمان ملل

وزارت خارجه سوریه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که همه وزارتخانه‌های و نهادهای دولتی این کشور بلافاصله پس از زلزله، همه تلاش خود را به کار بستند و این مسئله همچنان ادامه دارد.

از درخواست کمک ترکیه از ناتو تا تکذیب درخواست کمک سوریه از رژیم صهیونیستی
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد که کشورهای عضو سازمان ملل، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی باید به سوریه و دولت این کشور برای حل این فاجعه انسانی کمک کنند.

سوریه با بیان اینکه این نهادها می‌توانند در زمینه نجات زلزله‌زدگان، بیرون کشیدن جنازه‌ها و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی به شهروندان سوری کمک کنند، تصریح کرد، سوریه از کشورهای و نهادهایی که با ملت این کشور ابراز همبستگی کردند و برای کمک به آنان در این شرایط دشوار اعلام آمادگی کردند، نهایت قدردانی را دارد.

فیصل المقداد،وزیر  خارجه سوریه هم گفت که این کشور آماده است برای نهادهای سازمان ملل تسهیلاتی فراهم کند تا کمک‌هایی که شهروندان آسیب‌دیده به آن نیاز دارند، به دستشان برسد.

در همین ارتباط، احمد ضمیریه، معاون وزیر بهداشت سوریه، عصر امروز آمار جدید کشته‌شدگان زلزله این کشور در مناطق تحت کنترل دمشق را اعلام کرد.

وزارت دفاع سوریه نیز کلیه واحدها، تشکیلات و نهادهای خود در کلیه استان‌ها را برای کمک فوری به مردم سوریه و جست‌وجو برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار و کمک به زخمی‌ها و آواربرداری بسیج کرد.

اعزام تجهیزات و نیروهای حشد شعبی به سوریه

درحالی که مقتدی صدر در توئیتی قربانی شدن شهروندان در زلزله امروز را به مردم سوریه و ترکیه تسلیت گفت و آن‌ها را به صبر و استغفار و کنار گذاشتن اختلافات بین آن دو کشور توصیه کرد، سازمان حشدالشعبی نیروهای خود را همراه با 200 کامیون کمک برای مردم زلزله‌زده سوریه اعزام کرد تا در نجات دادن مردم زیر آوار مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام
captcha