تصاویری از زندگی شهید بروجردی بر پرده سینما + فیلم
کد خبر: 4118222
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
سکانس‌هایی از فیلم فجر ۴۱/ «غریب»

تصاویری از زندگی شهید بروجردی بر پرده سینما + فیلم

فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درمی‌آید روایت بخشی از زندگی شهید بروجردی است.

«غریب» با شهید بروجردی به جشضنواره فجر آمد

به گزارش ایکنا، «غریب» عنوان جدیدترین فیلم سینمایی محمدحسین لطیفی در مقام کارگردان است.

در این فیلم سینمایی به مقطعی از زندگی شهید بروجردی پرداخته می‌شود و بابک حمیدیان نقش این سردار شهید را بازی کرده است. البته فیلم، پرتره شهید بروجردی نیست بلکه احوالات باطنی، سبک زندگی، شیوه فرماندهی و تلاش او برای ایجاد اتحاد در غرب کشور را روایت می‌کند.

این فیلم سینمایی محصول سازمان رسانه‌ای اوج است و برای اولین بار در چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد. این فیلم دومین اثر سینمایی لطیفی در ژانر دفاع مقدس است. اولین کار این فیلمساز «روز سوم» با استقبال گسترده مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

«غریب» در تهران فیلمبرداری شده است. فیلمنامه این کار بر اساس منابع مستند و پژوهشی مختلف همچون کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌الله محمودزاده نوشته شده است. حامد عنقا تهیه و نویسندگی این فیلم سینمایی را بر عهده دارد. این فیلم پیشتر «مسیح کردستان» نام داشت.


بیشتر بخوانید:

در پادگان اشرف


علاوه بر بابک حمیدیان؛ مهدی زمین‌پرداز، امیر آقایی، لیندا کیانی، حسین پاکدل و... دیگران بازیگران این کار را شکل می‌دهند. «غریب» روایت‌گر اتفاقات سال 58 و 59 کردستان است.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از؛ طراح گریم: شهرام خلج، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، برنامه ریز و دستیار کارگردان: احسان سجادی حسینی، مدیر تدارکات: شهرام اسلامی و مدیر تولید: افشین قلی‌پور.

انتهای پیام
captcha