ابتکار عمل و خلاقیت از ویژگی مدیران در تراز نظام اسلامی است
کد خبر: 4117894
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

ابتکار عمل و خلاقیت از ویژگی مدیران در تراز نظام اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مدیران در تراز نظام اسلامی باید دارای ابتکار عمل، خلاقیت و نوآوری باشند، گفت: جمهوری اسلامی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی پایه‌گذاری شده و هدف بلند انقلاب اسلامی نیز تمدن‌سازی اسلامی است.

نشست نماینده ولی فقیه در گیلان با استاندار و فرمانداران

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 8 بهمن‌ماه در دیدار اختصاصی فرمانداران با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار گیلان با اشاره به اهمیت مراجعات مردمی و ضرورت حضور مدیران در بین مردم اظهار کرد: مدیران و مسئولان شنونده مطالبات مردم باشند زیرا این اقدام موجب می‌شود قدری از آلام مراجعه‌‌کننده کاسته شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از سه اصل دین، مردم شایسته و جامعیت رهبری شکل گرفت، افزود: دولت کنونی نیز با چهار ویژگی مردمی بودن، انقلابی، ولایی بودن و کار جهادی روی کار آمد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پیشرو بودن نظام اسلامی و مبارزه بی‌امان قدرت‌های سلطه با این انقلاب گفت: با توجه به خدمات ارائه شده اما معتقدم تا رسیدن به قله‌ فاصله داریم و دستاوردهای محقق شده را هم مدیون انقلاب اسلامی و کارگزاران و همه کسانی هستیم که دغدغه انقلاب داشتند اما برخی دولت‌های گذشته با نگاه دیگری روی کار آمدند در حالی‌که می‌توانستند جایگاه انقلاب را بیشتر ارتقا دهند.

امام جمعه رشت با اشاره به هدف بزرگ انقلاب اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی پایه‌گذاری شده و هدف بلند انقلاب اسلامی نیز تمدن‌سازی اسلامی است.

وی به ضرورت توجه به مقوله فرهنگ در کنار اقتصاد اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اندیشه دینی و سیاسی خود همواره بر مقوله فرهنگ تأکید داشتند بنابراین در کنار تلاش برای بهبود اقتصاد که یک راهبرد منطقی مبتنی بر اهداف انقلاب اسلامی است باید به فرهنگ هم توجه اساسی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه نعمت‌های انقلاب اسلامی مورد غفلت واقع شده است، افزود: همه ابزارهای سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای دنیای کنونی در اختیار قدرت‌های جهانی است اما به اندازه خدمات انقلاب، خدمات ارائه نداده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های مدیران در تراز نظام اسلامی بیان کرد: مدیران دولت سیزدهم باید چهار ویژگی اصلی دولت فعلی نظیر مردمی بودن، انقلابی، ولایی بودن و عملکرد جهادی را داشته باشند، یک مدیر در نظام اسلامی باید تدبیر در مدیریت داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به روایات مختلف دینی پیرامون ویژگی‌های مدیران گفت: مقام معظم رهبری تأکید فرمودند «در سیاست خارجه، سه اصل شامل عزت، حکمت و مصلحت در نظر گرفته شود و در مدیریت داخلی هم مدیران، عزت این مردم را در نظر بگیرند و حکیمانه تلاش و حرکت کنند و به مصالح عمومی جامعه و دنیای پیرامونی خود توجه داشته باشند».

وی عقلانیت را تدبیر کردن در جهت ارتقاء جامعه دانست و بیان کرد: یکی از عمده‌ترین دلایل عقب‌ماندگی جامعه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، روی کار بودن مدیرانی فاسد و به‌دور از عقلانیت بود چراکه به‌کارگیری عقل می‌تواند موجب رشد جامعه شود و عامل اصلی برون‌رفت از بحران‌هاست.

امام جمعه رشت، عامل عقب‌ماندگی گیلان در دوره‌های گذشته را نیز عدم عقلانیت بعضی مدیران عنوان کرد و افزود: مدیران در تراز نظام اسلامی باید ابتکار عمل و خلاقیت داشته و دارای نوآوری باشند و ابتکار عمل هم در داشتن فکر درست است.

وی با اشاره به میزان تأثیرگذاری علم در کار مدیران گفت: در روایت آمده کسانی که عالمانه کار نکنند، فسادشان بیش از اصلاح‌شان خواهد بود بنابراین‌ مصلح کسی است که با بهره‌گیری از علم، تدبیر و عقلانیت و ابتکار عمل کار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ویژگی‌های مدیران دولت سیزدهم و با تأکید بر ضرورت پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی و داشتن بصیرت لازم افزود: یک مدیر در نظام اسلامی باید بصیر و پیرو خط امام(ره) و ولایت‌پذیر باشد و در عین حال به منافع و مصالح نظام اسلامی توجه کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تبعات عدم توجه به ولایت تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی هرجا که جامعه اسلامی با شکست‌هایی مواجه شد در واقع به خاطر فاصله گرفتن از ولایت‌پذیری بوده است.

انتهای پیام
captcha