فضای مجازی حقیقی‌ترین واقعیت زندگی امروز است
کد خبر: 4117806
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

فضای مجازی حقیقی‌ترین واقعیت زندگی امروز است

استاندار کردستان رویکرد مقابلەای با فضای مجازی را غیرممکن دانست و گفت: فضای مجازی حقیقی‌ترین واقعیت زندگی امروز است کە آسیب‌ها و پیامدهای مثبت و منفی بسیاری را در پی دارد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، هشتم بهمن‌ در نشست ستاد امور ساماندهی جوانان کە در استانداری کردستان برگزار شد، در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هنوز در مرحلە شناخت مسئلە قرار داریم و تا مسئلە بە درستی شناسایی نشود نمی‌توان بە طور صحیح با آن برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از مقولەهای مهم در عصر حاضر است، افزود: این امر تنها مختص بە جامعە ما نیست و کل دنیا این بحث مطرح است.

استاندار کردستان با اعلام اینکه امروزە فضای مجازی می‌تواند پیش‌قراول برنامەهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و هنری باشد بیان کرد: فضای مجازی حقیقی‌ترین واقعیت زندگی امروز است و بدون فضای مجازی عملاً فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی غیرممکن خواهد بود.

وی رویکرد مقابلەای با فضای مجازی را غیرممکن دانست و گفت: امروزە فضای مجازی بە یک واقعیت جامعە تبدیل شدە کە آسیب‌ها و پیامدهای مثبت و منفی بسیاری را در پی دارد.

زارعی‌کوشا یکی از بزرگترین آسیب‌های فضای مجازی را نبود فرهنگ درست استفادە از فضای مجازی در جامعە دانست و افزود: متأسفانە جامعە ما در بحث فضای مجازی خلاق نیست و تنها تابع آن است.

وی با اشاره به اینکه بحث آسیب‌شناسی، بحث کلانی است و تا مسئلە آن شناسایی نشود، نمی‌توان اقدام مؤثری انجام داد، گفت: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی، نیازمند مطالعات اجتماعی و پژوهش‌های بەروز هستیم.

استاندار کردستان در ادامە بر رویکرد ایجابی بیشتر از رویکرد سلبی تأکید کرد و گفت: فضای مجازی در کنار آسیب‌های اجتماعی، دارای امتیازات مثبتی است و حذف کامل آن بە هیچ‌وجە امکان‌پذیر نیست.

وی یادآور شد: رسیدگی بە موضوعات اجتماعی نیازمند تشکیل قرارگاهی شامل تشکل‌های مردم‌نهاد، سازمان‌های علمی و صاحب ایدە و سازمان‌های دولتی است.

انتهای پیام
captcha