مراسم اعتکاف در بیش از 100 نقطه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4117282
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

مراسم اعتکاف در بیش از 100 نقطه گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از افزایش چهار برابری برپایی اعتکاف نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و گفت: امسال اعتکاف در بیش از 100 نقطه گیلان شامل مساجد شهرها و روستایی، برخی دانشگاه‌ها و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، پنجم بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی ‌و هماهنگی برپایی اعتکاف که در دفتر نماینده ولی‌ فقیه در گیلان برگزار شد، با بیان اینکه هویت ایران اسلامی با معنویت گره خورده است، اظهار کرد: دشمنان معنویت جوانان و آحاد مردم را هدف قرار داده‌اند، لذا برپایی اعتکاف امروزه به‌عنوان یک عمل معنوی و ارزشمند ضریب اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای و ترکیبی دشمن علیه نظام و باورهای دینی افزود: اعتکاف و سایر فرایض دینی سپر بلای انحرافات فرهنگی و اعتقادی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. دشمن از هیچ تلاشی علیه نظام اسلامی فروگذار نکرده و تغییر نگرش‌ها و باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی هدف اصلی دشمن است.

مهدوی از افزایش چهار برابری برپایی اعتکاف نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: امسال مراسم اعتکاف در بیش از 100 نقطه گیلان شامل مساجد شهرها و روستایی، برخی دانشگاه‌ها و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود. استقبال خوبی از سوی مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان در برپایی اعتکاف صورت گرفته که استقبال جوانان کم‌نظیر است.

وی با اشاره به حضور روحانیون و مبلغان خوش‌ذوق و متعهد در برپایی فریضه اعتکاف در گیلان تصریح کرد: با توجه به قرارگیری ایام اعتکاف با دهه فجر می‌تواند این فریضه جنبه جهاد تبیینی هم داشته باشد که در این راستا بسته‌های فرهنگی و تبلیغی در راستای تقویت دانش معنوی و اعتقادی به معتکفان در ایام اعتکاف تقدیم می‌شود.

انتهای پیام
captcha