رقابت 118 تیم در مرحله نهایی رویداد تولید محتوای دیجیتال
کد خبر: 4117200
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
مسئول فضای مجازی بسیج خبر داد

رقابت 118 تیم در مرحله نهایی رویداد تولید محتوای دیجیتال

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گفت:‌ مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کشور ۱۱ بهمن با حضور ۱۱۸ تیم در قالب ۶۰۰ نفر برگزار می‌شود.

تولید محتوای دیجیتال، انرژی هسته‌ای فضای مجازی استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کشور صبح امروز ۵ بهمن با حضور مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج کشور و اصحاب رسانه برگزار شد.

معین در این نشست با اشاره به مأموریت‌های این سازمان گفت: سازمان فضای مجازی بسیج ذیل سازمان بسیج مستضعفین، به عنوان بزرگترین نهاد مردمی جهان و پیشران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های پیشرفت و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است و کار اصلی خود را مردم‌پایه کردن مأموریت‌ها قرار داده است. یکی از اقدامات اصلی این نهاد، ایجاد شبکه مردمی فعال و پویا برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های ملی در فضای مجازی است. پیگیری نهضت سواد رسانه‌ای در کشور، تربیت انسان‌های کنشگر، ارائه خدمات ویژه در فضای مجازی و نهضت تولید محتوای دیجیتال از اقدامات دیگر این سازمان است.

وی افزود: چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال ذیل حوزه تولید محتوا به ویژه تولید محتوای دینی است. بخشی از این تولیدات عام و بخشی دیگر نیز تولیدات تخصصی دیجیتال است. این رویداد ذیل نهضت تولید محتوا طراحی شده و امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود.

معین ادامه داد: در مرحله نخست از چهارمین رویداد، در سراسر کشور فراخوان داده شد تا تیم‌های تولید محتوای دیجیتال آثار خود را در رشته‌های پویانمایی، بازی‌های ویژه تلفن همراه و نرم‌افزار‌های ویژه تلفن همراه ارسال کنند. در مرحله نخست این تیم‌ها شناسایی شدند و در یک رویداد رقابتی بین شهرستان‌ها شرکت کردند و سپس برگزیدگان آن به مرحله استانی راه پیدا کردند و پس از آن مرحله کشوری برگزار شد و اکنون به مرحله نهایی خود رسیده است. رقابت بین تیم‌ها به این صورت است که طی ۴۸ ساعت متوالی روی موضوعات مشخص شده کار می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مشارکت 4100 نفر

وی تصریح کرد: در مرحله استانی که آبان امسال برگزار شد، هزار تیم در قالب ۴۱۰۰ نفر با یکدیگر رقابت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت. حضور بانوان نیز در میان تیم‌ها چشمگیر بود به طوری که تعداد آن‌ها نسبت به سال‌های قبل‌تر ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معین گفت: از تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد، ۵۶۲ نفر در رشته پویانمایی، ۲۲۸ نفر در رشته نرم افزار‌های تلفن همراه و ۱۳۵ نفر در رشته بازی‌های تلفن همراه شرکت کردند که اغلب آن‌ها در رده سنی نوجوان و جوان هستند. مرحله نهایی این رویداد ۱۱ بهمن در سالن تخصصی شهید فخری‌زاده در لانه جاسوسی سابق برگزار خواهد شد و ۱۱۸ تیم در قالب ۶۰۰ نفر شرکت می‌کنند که از این تعداد ۴۱ تیم پویانمایی، ۲۸ تیم بازی‌های ویژه تلفن همراه، ۳۷ نرم‌افزار‌های ویژه تلفن همراه هستند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در ادامه بیان کرد: مرحله نهایی چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال طی ۷۲ ساعت برگزار می‌شود. همچنین برگزاری ورکشاپ با حضور اساتید برجسته کشور در حوزه توانمندسازی این تیم‌ها از برنامه‌های دیگر این رویداد است. البته این رویداد با اختتامیه به پایان نمی‌رسد و حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بر روی بازی، نرم‌افزار و پویانمایی‌ها ادامه خواهد داشت تا این استعداد‌ها وارد کسب و کار شوند و به فعالیت خود ادامه دهند.

حمایت از تیم‌های برگزیده

وی با اشاره به حمایت سازمان فضای مجازی بسیج از این تیم‌های برگزیده گفت: از تیم‌های خلاق و با استعداد حمایت‌های ویژه می‌شود تا در آینده بتوانیم آثار شاخص و فاخری را از آن‌ها ببینیم.

معین با اشاره به برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال ادامه داد: تعدادی از محصولات سال گذشته که آماده عرضه به بازار هستند، در مراسم افتتاحیه این رویداد رونمایی می‌شود. این رویداد به اختتامیه بزرگ و جشنواره فعالان فضای مجازی نیز ختم می‌شود. در واقع همزمان با دهه فجر بیش از هزار نفر از فعالان این حوزه گرد هم می‌آیند و از برگزیدگان تجلیل و چهره سال فضای مجازی معرفی می‌شود که چند شاخصه در این زمینه مطرح است که تولید اثر شاخص، کنشگری فعال و ... در این راستا اثرگذار است.

ترجمه دو بازی «فرمانده مقاومت» و «سفیر عشق»

وی در ادامه از ترجمه دو بازی «فرمانده مقاومت» و «سفیر عشق» خبر داد و گفت: این دو بازی در حال ترجمه به زبان‌های خارجی هستند و به زودی در فروشگاه‌های خارجی ارائه خواهند شد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج درباره تحریم‌ها نیز گفت: اغلب واحد‌هایی که وارد لبه دانش می‌شوند، محدودیت‌هایی برای آن‌ها اعمال می‌شود، اما این تحریم‌ها نمایش تبلیغاتی است و کسی نمی‌تواند یک دانش را با تحریم محدود کند. در واقع حوزه تولید محتوای دیجیتال، انرژی هسته‌ای فضای مجازی است و این نرم‌افزار‌ها و بازی‌های موبایلی و دانش دیجیتال پیشران علم در کشورمان هستند.

انتهای پیام
captcha