نگاه زیبابین یکی از ویژگی‌های بانوان فاطمی است
کد خبر: 4115164
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰

نگاه زیبابین یکی از ویژگی‌های بانوان فاطمی است

نظام‌آبادی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: بانوان فاطمی باید ذهنیت خود را نسبت به اطرافیان و آنچه به وسیله آن امتحان می‌شود زیبا کنند.

نظام آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، نظام آبادی، استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم تقدیر از بانوان شاغل در جهاددانشگاهی استان مرکزی، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های بسیار مهم بانوان دانا این است که یارشان را می‌بخشند و عینک خوش‌بینی به چشم دارند.

وی بخشش را نشانه بزرگی افراد دانست و گفت: بخشش به این معناست که انسان ظرفیت‌های وجودی خود را افزایش داده و بتواند یار و همراه زندگی خود را که ممکن است، والدین، همسر یا فرزندانش باشند را ببخشد. اگر نبخشیم نمی‌توانیم رها شویم، بخشش یک جهاد اکبرست و تا دیگران را نبخشیم مورد رحم خداوند قرار نخواهیم گرفت.

نظام‌آبادی حل مهارت حل مشکل را یکی از ویژگی‌های نهادینه شده در وجود بانوان دانست و افزود: این مهم در وجود تمامی زنان نهادینه شده و بانوان باید توانایی بالفعل کردن این ویژگی را داشته بلشند و بیاموزند چگونه از آن استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید عبدصالح خداوند باشیم، افزود: عبد بودن به این معناست که فرد امر مولای خود را اطاعت کند. عابد خوب بودن با عبد خوب بودن متفاوت است. انسان علاوه بر پرداختن به عبادت خداوند باید دستورات الهی را در زندگی خود عملیاتی کند تا هم عابد و هم عبد خوبی باشد و مورد رحمت و غفران الهی قرار بگیرد.

نظام‌آبادی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم به عرصه بخشش افراد وارد شویم می‌توانیم در ارزیابی عملکرد دیگران نسبت به خود، معدل‌گیری از عملکرد آنها انجام داده و خوبی‌های فرد را نیز در ارزیابی‌هایمان لحاظ کنیم و از سوی دیگر نگاه زیبابین داشته باشیم .

وی یکی از ویژگی‌های مهم زنان دانا و مؤمنه را برخورداری از نگاه زیبا به دنیا عنوان کرد و افزود: در واقعه کربلا امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نگاه زیبابین به وقایع داشتند و توانستند به بهترین شکل ممکن و با سربلندی از آن واقعه عظیم عبور کنند.

نظام‌آبادی با بیان اینکه گاهی نگاه ما به حادثه از خود حادثه مهمتر است به ویژه اینکه نگاه زیبا به مسائل انسان را صبور می‌کند، افزود: بانوان فاطمی باید ذهنیت خود را نسبت به اطرافیان و آنچه به وسیله آن امتحان می‌شود زیبا کند. کسانی که به یاد خداوند هستند توسط خداوند یاری می‌شوند و این نگاه در زندگی حضرت زهرا(س) کاملا قابل مشاهده است. انسان دانا اجازه رشد افکار منفی در ذهن خود را نمی‌دهد و به محض مواجهه با افکار منفی به خدا و قرآن پناه می‌برد.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از بانوان شاغل در جهاد دانشگاهی استان مرکزی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha