یادواره شهدای کربلای ۵ در روستای شیخ‌شبان برگزار شد
کد خبر: 4114047
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶

یادواره شهدای کربلای ۵ در روستای شیخ‌شبان برگزار شد

یادواره شهدای کربلای ۵ در روستای شیخ‌شبان شهرستان بن، شامگاه ۲۱ دی‌ماه با حضور استاندار چهارمحال‌وبختیاری و جمعی از مسئولان برگزار شد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، شامگاه ۲۱ دی‌ماه در یادواره «شهدای کربلای ۵ روستای شیخ‌شبان» با اشاره به اینکه عملیات کربلای ۵ سرنوشت جنگ را در دوران دفاع مقدس تغییر داد، اظهار کرد: هفت نفر از رزمندگان روستای شیخ‌شبان در ۲۱ دی‌ماه به شهادت رسیدند و حقانیت نظام جمهوری اسلامی را به اثبات رساندند، ۱۰ نفر از رزمندگان این روستا و در مجموع، ۳۶ رزمنده از شهرستان بن در این عملیات به شهادت رسیدند.

حیدری افزود: امنیت کنونی کشور مدیون خون شهداست، با وجود اینکه در جنگ تحمیلی ائتلاف بین‌المللی علیه کشور شکل گرفته بود و در اوایل جنگ صدای غرش تانک‌ها در برخی شهر‌های کشور از جمله اهواز، شوش و... شنیده می‌شد، اما دشمن را به عقب راندیم.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مردمی، ارتش و سپاه به فرمان امام خمینی(ره) لبیک گفتند و برای دفاع از مرز‌های کشور در دوران دفاع مقدس وارد عمل شدند، گفت: تجهیزات و نیرو‌های رزمندگان اسلام قابل مقایسه با دشمن نبود.

حیدری با اشاره به قطعنامه ۵۹۸ که برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان دوران دفاع مقدس به عراق نوشته شد، بیان کرد: بر خلاف میل باطنی این قطعنامه مورد پذیرش قرار گرفت و این از آثار عملیات کربلای ۵ بود که سرنوشت جنگ را تغییر داد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه باید به رزمندگان دوران دفاع مقدس افتخار کنیم، افزود: رزمندگان دشمن‌شناس بودند و جان خود را برای دفاع از کشور فدا کردند و ما قدردان آن‌ها هستیم؛ عملیات‌های ایرانیان هوشمندانه و تعداد شهدا، اسرا و مجروحان ایران نسبت به نیرو‌های بعثی بسیار کم بود و در عملیات‌ها حجم بالایی از تجهیزات دشمن منهدم می‌شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاورد‌های بسیاری داشته است، اضافه کرد: تحولات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در چهارمحال‌وبختیاری نیز مشهود است، اولین دستاورد جمهوری اسلامی ایران عزت و استقلال بوده و امروز یکی از قدرت‌های منطقه هستیم.

حیدری تأکید کرد: گام‌های بلندی توسط دولت سیزدهم در چهارمحال‌وبختیاری برداشته شده و امسال دو برابر سال گذشته به این استان اعتبار تخصیص پیدا کرده است، امسال پروژه آبرسانی نیمی از جمعیت استان بعد از ۱۸ سال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه آزادراه شهرکرد ـ بن به داران در سفر ریاست جمهوری به استان مصوب شد، همچنین ۵۰۰ میلیون تومان برای اصلاح مسیل روستای شیخ‌شبان اعتبار در نظر گرفته شده است، برای بهسازی صحن و محوطه امامزاده روستای شیخ‌شبان ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.

وی بیان کرد: ۲۰۰ میلیون تومان برای لایروبی قنوات روستای شیخ‌شبان از توابع شهرستان بن اختصاص پیدا کرده است، در مجموع بیش از چهار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای حل مشکلات این روستا اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha