انتشار نمونه طرحِ درس «آموزش 14 سوره قرآن»
کد خبر: 4113625
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

انتشار نمونه طرحِ درس «آموزش 14 سوره قرآن»

نمونه طرح درس «آموزش 14 سوره قرآن» ویژه مقطع پیش‌دبستانی از سوی مؤسسه حکمت مطهر یزد با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان منتشر شد.

نمونه طرح درس «آموزش 14 سوره قرآن»به گزارش ایکنا، نمونه طرح درس «آموزش 14 سوره قرآن» ویژه مقطع پیش‌دبستانی(دختران و پسران شش‌ساله) از سوی مؤسسه قرآن و عترت حکمت مطهر یزد با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان به منظور بهره‌برداری سایر مؤسسات و مربیان قرآن و سهولت دسترسی در بستر فضای مجازی منتشر شد.

این طرح با محوریت سوره‌های توحید، ناس، فلق، کوثر، فیل، قریش، حمد، نصر، مسد، عصر، قدر، ماعون، تین و انشراح است که طی این طرح روش آموزشی در نظر گرفته شده تا اجرای آن با سایر برنامه‌های دوره پیش‌دبستانی تداخل نداشته باشد، بلکه به صورت هماهنگ و مکمل در کنار برنامه‌ها اجرا شود.

از آنجه که سنین خردسال قادر به استفاده از نسخه مکتوب قرآن نیستند، در این طرح درس سعی شده تا کارآمدی برای این گروه سنی لحاظ شود و طرح به صورت ساده و طی بازه زمانی کوتاه و هماهنگ با فرهنگ ایرانیان و تلفیقی از ویژگی مکتبخانه‌ای و روش‌های نوین لحاظ شود.

این طرح درس بر مبنای قرائت، استماع و تکرار آیات نگارش شده است و مربی از انواع شیوه‌های تکرار و تمرین آیات و سوره‌های قرآنی چون تلاوت دسته‌جمعی، تلاوت زنجیره‌ای و تلاوت گروهی و ... با حداقل چهار بار تکرار استفاده می‌کند. همچنین مربی طی اجرای این طرح تکلیف به قرآن‌آموز به صورت اجبار ارائه نمی‌کند و اساس طرح بر مبنای گوش کردن و تکرار با زبان، روش شنیداری ـ گفتاری است.

در این طرح اجباری به حفظ سوره‌ها نیست و تدریس به روش شنیداری و گفتاری انجام می‌شود و آیات و واژگان قرآنی به صورت ساده و قابل فهم به دانش‌آموزان ارائه می‌شود به عبارت دیگر معلم از تلفیق آموزش قرآن با تجوید و صوت و لحن عربی اجتناب می‌کند.

یادآور می‌شود، این طرح طی 140 جلسه آموزشی و آموزش هر سوره طی 10 جلسه و در بازه زمانی 10 دقیقه‌ای انجام خواهد شد.

دریافت طرح درس آموزش 14 سوره قرآن

مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی حکمت مطهر یزد در خیابان مهدی(عج)، كوی صاحب الزمان(عج)، بن‌بست اروند، پلاک 274 قرار دارد. 

انتهای پیام
captcha