گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم
کد خبر: 4111679
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳

گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم

با فرا رسیدن سومین سالروز شهادت شهید سلیمانی گلزار شهدای کرمان پذیرای سیل عظیمی از زائران است. هرچه ساعت به ۱:۲۰ نزدیکتر می‌شود شور و حال مردم بیشتر است، زائران شهید سلیمانی محدود به یک گروه خاص نیستند و اقشار و اقوام مختلفی در بین زائران وجود دارد

گلزار شهدای کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، با فرا رسیدن سومین سالروز شهادت شهید سلیمانی گلزار شهدای کرمان پذیرای سیل عظیمی از زائرانی است که نه تنها از سراسر کشور بلکه از گوشه و کنار دنیا خود را برای ادای احترام به شهید سلیمانی و شرکت در مراسم لحظه شهادت به کرمان رسانده‌اند.

هرچه ساعت به ۱:۲۰ نزدیکتر می‌شود شور و حال مردم بیشتر است، زائران شهید سلیمانی محدود به یک گروه خاص نیستند و اقشار و اقوام مختلفی در بین زائران وجود دارد، اینجاست که سردار دلها بودن حاج قاسم را می‌توان به چشم دید. با وجود هوای سرد مردم در صف‌های طولانی منتظرند تا خود را به مزار مطهر برسانند، گروهی نیز از دور نظاره‌گر هستند، زیر لب دعایی می‌خوانند و اشکی می‌ریزند؛ بعضی نیز به سختی بغض خود را نگه داشته‌اند.

عکس‌‌ها و تمثال‌هایی که در گلزار از شهید سلیمانی وجود دارد مورد توجه بسیار زائران قرار دارد و به نوبت منتظر ایستاده‌اند تا با آن عکس بگیرند. بعضی از زائران کیلومترها مسیر را طی کرده‌اند تا خود را به کرمان و گلزار شهدای آن برسا‌نند، جایی که «جان فدا» آرمیده است اما ذره‌ای احساس خستگی در چهره آنها نمایان نیست هر آنچه که می‌بینی سراسر عشق است و ارادت.

مریم شهیدی، مادری ۳۴ ساله است که با دو فرزند کوچک خود در مراسم شرکت کرده، او که از اهالی کرمان است می‌گوید: گلزار شهدای کرمان محل آرامش من است. دلم آرام می‌گیرد وقتی به اینجا می‌آیم. این گلزار قطعه‌ای از بهشت است. همیشه با خانواده به اینجا می‌آییم و تمام تلاش من این است فرزندانم را به گونه‌ای تربیت کنم که پیرو مکتب و راه شهید سلیمانی باشند.

یکی از جوانان دهه هشتادی توجه‌ام را به خودش جلب کرد، گوشه‌ای ایستاده و از دور نظاره‌گر مزار شهید سلیمانی است، خلوتش را شکستم و از او خواستم از حال و هوایش بگوید. او که سجاد نام دارد و دانشجوی یکی از دانشگاه‌های مشهد است می‌گوید: دلم می‌خواست می‌توانستم در رکاب شهید سلیمانی با دشمن مبارزه می‌کردم. این یکی از آرزوهای زندگی من بود اما حالا که در کنار مزار شهید سلیمانی هستم به خودم قول داده‌ام تمام تلاشم را برای پیروی از شهید سلیمانی به‌کار بگیرم.

یاسین یکی از بچه‌های دهه نودی است که سربند «ما ملت امام حسینیم» را بر سر دارد و می‌گوید: حاج قاسم جان خود را برای ما فدا کرد من هم دوست دارم جان خودم را برای مردم فدا کنم و به آنها کمک کنم.

عبدالله از جوانان اهل یمن است، او می‌گوید: در کرمان هستم تا به مردم ایران تسلیت بگویم و اینکه پیام ما به جنایتکاران، آمریکا و اسرائیل این است که آنها حاج قاسم را نکشتند و امروز دل هزاران نفر با حاج قاسم و آماده مبارزه با جنایتکاران است.

گفتنی است، در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان نیز حال و هوای خاصی وجود دارد. مردم با پای پیاده خود را به گلزار می‌رسانند. صدای مداحی از موکب‌‌ها شنیده می‌شود و موکب‌داران با وجود اینکه شب به نیمه رسیده با علاقه از زائران شهید سلیمانی پذیرایی می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha