جمع‌آوری بیش از ۲۹ میلیارد تومان زکات در قزوین
کد خبر: 4111133
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

جمع‌آوری بیش از ۲۹ میلیارد تومان زکات در قزوین

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان میزان زکات جمع‌آوری شده در قزوین بیش از ۲۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان است.

پرداخت زکات

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین باب‌اله شهسواری، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین، با بیان اینکه زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است، گفت: زکات در واقع آزمونی مالی و وسیله‌ای برای طهارت مادی و معنوی مسلمانان و ابزاری در جهت رفع و ریشه‌‌کن کردن فقر در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم واژه زکات در ۳۲ آیه ذکر شده است و در بسیاری از روایات معصومان (ع) از این واجب الهی سخن به میان آمده است که همگی حکایت از اهمیت حیاتی زکات در برنامه اقتصادی، فرهنگی و تربیتی اسلام دارد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: آنچه در این میان قابل دقت و توجه است، این است که در ۲۷ آیه از ۳۲ آیه یاد شده، واژه «زکات» در کنار واژه «صلاة» ذکر شده است و در روایات نیز این پیوستگی دیده می‌شود.

وی افزود: در استان قزوین پرداخت زکات از سال ۱۳۸۴ با رقم ۱۰ میلیون تومان آغاز شده که طی هشت ماهه سال جاری میزان زکات جمع آوری شده بیش از ۲۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان است.

حجت‌الاسلام شهسواری بیان کرد: بخشی قابل توجهی از زکات کشاورزان و باغ داران توسط خود آنها به نیازمندان و محرومان همان منطقه‌ای که زراعت و باغ داری دارند، اختصاص یافته است و مابقی زکات پرداختی نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومان محل جمع آوری زکات، هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده در استان قزوین برای نیازمندان همین استان صرف می‌شود و در استان نیز زکات هر منطقه برای محرومان و نیازمندان همان منطقه صرف می‌شود. 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: باید از ظرفیت‌های مختلف برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه استفاده کنیم چراکه زکات مشکل‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه است.

انتهای پیام
captcha