ثبت‌نام ۵۰۷ فعال قرآنی یزدی در صندوق اعتباری هنر
کد خبر: 4110836
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

ثبت‌نام ۵۰۷ فعال قرآنی یزدی در صندوق اعتباری هنر

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از ثبت‌نام ۵۰۷ نفر از فعالان قرآنی استان در سایت صندوق اعتباری هنر خبر داد.

حسین دشتی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل ارشاد یزدحسین دشتی، مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد در پاسخ به وضعیت بیمه قرآنیان استان اظهار کرد: تا پایان سال 99، 237 نفر عضویت صندوق اعتباری هنر را دارا بودند که از این تعداد بیش از 100 نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با تغییر نام صندوق اعتباری هنر به صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت، آیین نامه جدید تعریف و افرادی که مشمول 11 گروه اعلام شده در آیین نامه هستند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام و افراد فاقد بیمه درخواست بیمه را ثبت کنند. بر این اساس افراد ثبت‌نامی مورد پالایش استان و سپس وزارت ارشاد قرار گرفته و به عضویت صندوق در می‌آیند.

دشتی افزود: در استان یزد 507 نفر از قرآنیان استان ثبت‌نام اولیه را انجام و تأیید استانی نیز شدند که از این تعداد بیش از 200 نفر برای بیمه معرفی شدند و امیدواریم هر چه زودتر بیمه این افراد فعال شود. البته مقرر شده، پس از رایزنی وزارت ارشاد با صندوق اعتباری هنر سایت برای ثبت‌نام جدید باز شود و افراد فعال در این حوزه بتوانند ثبت‌نام کنند. 

دشتی با اشاره به شرایط ثبت‌نام بیمه فعالان حوزه قرآن و عترت نیز گفت: طبق آیین‌نامه، شرایط لازم برای مربیان، مفسران، پژوهشگران، حافظان، قاریان، مشاهیر و مفاخر قرآنی تعریف شده و واجدان شرایط می‌توانند برای بیمه در سایت هنر ثبت‌نام کنند.

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه هم اکنون 77 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان فعالیت دارند که مجوز خود را از معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اخذ کرده‌اند اضافه کرد:  تا پایان سال ۹۹ حمایت از مؤسسات قرآنی در قالب آزمون بود و به تعداد قبولی در آزمون‌های سراسری قرآن و عترت مورد حمایت قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ حمایت‌ها به صورت طرح‌محور انجام می‌شود تصریح کرد: طرح‌ها در سایت بارگزاری شده و به تأیید استانی نیز رسیده و هم اکنون در مرحله تأیید معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد قرار دارد.

انتهای پیام
captcha