اشتغال 50 هزار زندانی در زندان‌های کشور
کد خبر: 4110601
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

اشتغال 50 هزار زندانی در زندان‌های کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه این بنیاد بیش از 70 سال قدمت دارد، گفت: 37 هزار زندانی در اشتغال داخل و پیرامون و با اشتغال نشسته حدود 50 هزار زندانی مشغول به کار هستند.

دیدار مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با رئیس کل دادگستری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‎‌های فارس، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور امروز، 8 دی با حضور مدیرکل زندان‌های فارس، مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان‌های تهران و فارس و تعدادی از مسئولان بنیاد تعاون کشور با رئیس کل دادگستری فارس دیدار و بر ضرورت توسعه و ایجاد اشتغال برای زندانیان در کارگاه‌های بیرون از زندان و استفاده از ظرفیت مراقبت‌های الکترونیک تأکید شد.

رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در دیدار با رئیس کل دادگستری فارس بر توسعه اشتغال زندانیان، استفاده حداکثری از ظرفیت اشتغال زندانیان باز و پابند الکترونیک تأکید کرد و گفت: بنیاد تعاون زندانیان بیش از 70 سال قدمت دارد و 37هزار زندانی در اشتغال داخل و پیرامون و با اشتغال نشسته حدود 50 هزار زندانی مشغول به کار هستند.

وی افزود: اگر ما بتوانیم در زندان‌ها برای زندانیان اشتغالزایی کنیم آسیب متوجه زندانی، هم‌بندی زندانی، خانواده وی و جامعه نمی‌شود و این آسیب‌ها به حداقل درجه ممکن می‌رسد.

مطهرنژاد با بیان اینکه زندانی محصول دستگاه قضایی کشور نیست همه در تولید زندانی نقش و سهم دارند، افزود: زندانی در دوران محکومیت و پس از آزادی به کار نیاز دارد و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و خیرین، با بنیاد تعاون زندانیان همکاری کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور درخصوص راه‌اندازی سه سوله بزرگ کارگاهی در زندان‌های شیراز و داراب قول مساعد داد و اظهار امیدواری کرد: تا پایان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس در این دیدار، راه‌اندازی ۳ کارگاه بزرگ اشتغالزایی برای زندانیان در استان فارس را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایجاد اشتغال زندانیان، امنیت جامعه را تضمین می‌کند، اگر زندانی در زندان حرفه و کاری یاد بگیرد پس از آزادی با مشکل مواجه نمی‌شود و احتمال بازگشت مجدد مددجو به زندان کاهش می‌یابد.

 وی افزود: برای اشتغالزایی زندانیان از تمام ظرفیت و توان مجموعه قضایی استفاده می‌کنیم تا آمار زندانیان مشغول به کار تا پایان سال به 3 هزار نفر برسد.

موسوی با ابراز امیدواری از اینکه با همت قضات استان، تعداد اشتغال به کار زندانیان در سال آینده به ۵ هزار نفر برسد، افزود: هم‌اکنون تعداد ۸۵۰ زندانی در استان از ظرفیت پابند الکترونیک استفاده می‌کنند که در حال تلاش برای افزایش این تعداد و تحقق برنامه پیش‌بینی شده امسال در این حوزه هستیم تا زندانیان بیشتری بتوانند از این تسهیلات قضایی استفاده و در کنار خانواده‌هایشان باشند.

رئیس شورای قضایی استان فارس ادامه داد: در تلاش هستیم با همت خیران زمینه آزادسازی زندانیان زن را در اندرزگاه‌های نسوان فراهم کنیم.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس نیز در این جلسه گفت: تحقق اولویت‌های سازمانی از جمله اشتغالزایی برای زندانیان با استفاده از بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، با توجه به سند تحول قضایی مورد تأکید مسئولان زندان‌های استان است.

وی تصریح کرد: در تعامل با مجموعه قضایی استان، بخش خصوصی و بنیاد تعاون زندانیان، فضای لازم برای اشتغال مولد و همراه با حقوق و دستمزد برای زندانیان فراهم شده و از همه ظرفیت‌ها در راستای کمک به آنان استفاده می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: با راه‌اندازی دو سوله بزرگ کارگاهی در زندان مرکزی شیراز می‌توانیم زمینه اشتغال حداکثری زندانیان را فراهم کنیم و آمادگی همکاری با کارآفرینان در این حوزه را داریم.

 مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: زندانی پس از فراگیری آموزش و فراهم کردن زمینه اشتغال برای وی در داخل زندان، پس از آزادی می‌تواند جذب بازار کار شود و وام و تسهیلات ارزان قیمت نیز توسط اداره‌کل زندان‌های استان به آنان پرداخت می‌شود تا ضمن اشتغالزایی برای وی، زمینه گرایش مجدد به سمت جرم نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha