ایجاد 1372 فرصت شغلی در پروژه‌های گردشگری فارس
کد خبر: 4110384
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

ایجاد 1372 فرصت شغلی در پروژه‌های گردشگری فارس

معاون امور هماهنگی زائران و گردشگری استانداری فارس با اشاره به برپایی جلسات پنجره واحد به‌منظور رفع موانع سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری به‌منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی گفت: از ابتدای سال جاری موانع 39 پروژه در این جلسات برطرف شده که منجر به ایجاد یک هزار و 372 فرصت شغلی مستقیم در استان شد.

محمد فرخ‌زاده، معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون امور هماهنگی زائران و گردشگری استانداری فارس امروز، هفتم دی‌ماه گفت: از ابتدای فروردین‌ماه 1401 پنجره واحد تخصصی گردشگری در این معاونت با هدف تسهیل امور مربوط به حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در جلسات پنجره واحد تخصصی گردشگری پرونده‌های سرمایه‌گذاری با حضور سرمایه‌گذار و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه حاضر هستند، افزود: بررسی اختصاصی هر یک از پرونده‌ها با رویکرد راهکاریابی انجام و نتایج حاصل شده به‌عنوان مصوبات جلسه به دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران ابلاغ می‌شود.

معاون استاندار فارس با تصریح اینکه از ابتدای سال تا پایان آذرماه، هشت جلسه پنجره واحد با 42 دستور کار و 61 مصوبه در این معاونت برگزار شده است، گفت: این جلسات باعث رفع موانع 39 پروژه با میزان سرمایه‌گذاری 22 هزار و 631 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم یک هزار و 372 نفر در متراژی به میزان 732 هزار و 294 متر مربع شده است.

فرخ‌زاده با اشاره به مصادیق این اقدامات به‌عنوان نمونه از هتل شهر راز شهرستان شیراز یاد کرد و افزود: این پروژه با میزان سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال و ایجاد 200 فرصت شغلی با مساحت چهار هزار و 500 مترمربع مشکلاتی با شرکت توزیع برق برای تغییر برق تجاری به صنعتی داشت که در این جلسه برطرف شد.

وی همچنین به پروژه گردشگری عشایری شش پیر شهرستان سپیدان اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با میزان سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال و ایجاد ۲۰ فرصت شغلی با متراژ 42 هزار و 543 مترمربع در دو سال گذشته با مشکل تأخیر در دریافت استعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز مواجه بود که مانع آن نیز در پنجره واحد حل شد.

فرخ‎‌زاده با بیان اینکه گزارش اقدامات فوق به استاندار فارس ارائه شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه رفع موانع حوزه سرمایه‌گذاری از دغدغه‌های اصلی مدیریت ارشد استان بوده، پس از ارائه این گزارش، استاندار فارس خواهان توسعه این روش در سایر حوزه‌های صنعت، کشاورزی و... شده است.

انتهای پیام
captcha