3 دانشمند طب سنتی جزو پژوهشگران پر استناد یک درصد دنیا
کد خبر: 4107784
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

3 دانشمند طب سنتی جزو پژوهشگران پر استناد یک درصد دنیا

سه عضو هیئت علمی دانشکده‌های طب سنتی ایران، بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC ) در لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی قرار گرفتند.

سه دانشمند طب سنتی در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد دنیا

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ روجا رحیمی، رودابه بهرام سلطانی و محمدحسن فرزایی سه عضو هیئت علمی داروسازی سنتی، بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) در لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

به گفته نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی بر اساس پردازش‌هایی منتشر می‌شود که پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری بر روی داده‌های استخراجی از دو پایگاه ESI و WoS انجام داده است.

بنابراین معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها است. بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته‌اند بر اساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در 10 سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین‌المللی دست یابند در دسته پژوهشگران پر استناد یک درصد دنیا قرار میگیرند.   

به گفته مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل، این لیست شامل فهرستی از دانشمندان است که مقالات منتشرشده آنها، پیشرفت در زمینه‌های مربوطه را تسریع و بر بهره‌وری سایر پژوهشگران تاثیر به‌سزایی داشته است.

یادآوری می‌شود، تعداد پژوهشگران ایرانی پراستناد یک درصد برتر دنیا که توسط مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری(ISC ) از سال‌ ۱۳۹۸ تاکنون شناسایی شده، رشد قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام
captcha