«لاهوتیان» به بازار کتاب می‌آیند
کد خبر: 4107571
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

«لاهوتیان» به بازار کتاب می‌آیند

کتاب «لاهوتیان» شرحی کوتاه و برداشتی آزاد از گزاره‌های تاریخی درباره زندگی ۲۸ نفر از یاران اهل بیت(ع) منتشر شد.

«لاهوتیان» به بازار کتاب می‌آیند

به گزارش اینا، «لاهوتیان» عنوان کتابی از سید امیرحسین سیدکشمیری و شرحی کوتاه و برداشتی آزاد از گزاره‌های تاریخی درباره زندگانی یاران با وفای ائمه شیعه(ع)؛ مانند ابوذر عفاری، عمروبن‌حمق، ابوخالد کابلی و ... است که توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

در این اثر به انتخاب نویسنده، ۲۸ نفر از یاران اهل بیت که شرح حال شأن در کتاب رجال کشی آمده است، انتخاب شده‌اند.

شناخت راه و روش و زندگی یاران و تربیت‌یافتگان مکتب اهل بیت(ع)، خود راهی است برای رسیدن به ایشان، زیرا که فرمودند همانا آثار و نشانه‌های موجود از ما، دلالت‌کننده و راهنمایی است برای رسیدن به ما و رسیدن به آن حضرات نیز یعنی رسیدن به نهایت قرب پروردگار عالمیان.

«لاهوتیان» شرحی کوتاه و برداشتی آزاد از گزاره‌های متقن تاریخی و رجالی شیعه، با حفظ اصالت متن و روایت و با زبانی گویا و داستان‌گونه است. قصه سرسپردن‌ها و جان‌فشانی‌ها و بر فرازها و فرودهای زندگی اصحاب خورشید از دل تاریخ، شور و شیرین‌های زندگی و امتحانات الهی بر یاران راستین، پای ولایت امام معصوم ایستادن و هزینه دادن تا جان، داستان عاشق شدن‌ها اما نه از جنس عشق ناسوتی، بلکه عشق و دل‌دادگی بر آستان لایقان عشق.

این کتاب از تردیدهای حسین‌بن‌بشار و حیرانی ابوخالد کابلی در معرفت امام زمانش، از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های عمار یاسر و اویس قرنی در رکاب مولایش، از قضاوت‌های مؤمن الطاق گرفته تا سرسپردگی محمدبن‌مسلم، از معرفت و کمال سلمان فارسی تا قناعت و مرگِ در غربتِ ابوذر غفاری، از سر بر دار گشتن عمروبن‌حمق خزایی تا بریده شدن زبان میثم تمار و از اعتراض‌های سفیان‌ بن‌ ابی‌لیلی تا جاماندگی یعقوب‌ بن‌ عرقوفی از قافله کربلا می‌گوید.

نویسنده در این اثر کوشیده است تا به اعماق تاریخ سفر کرده و بخشی از صفحات زندگی آنان را از یکی از معتبرترین و متقدم‌ترین کتاب‌های شیعی، یعنی کتاب «معرفة الناقلین عن الائمة الصادقین‌»، تألیف شیخ محمدبن‌عمربن‌عبدالعزیز کشی، متوفای قرن چهارم که بعدها توسط شیخ طوسی خلاصه گشته است، خارج و گزاره‌ها و روایات آن را استخراج کند.

وی پس از ترجمه و با تأکید بر حفظ اصالت روایی و پایبندی به اصل متن تبدیل به داستان‌هایی جذاب با برداشتی آزاد کرده است تا بدین سبب خواننده هم با منابع و گزاره‌های صحیح روایی و تاریخی و رجالی شیعی بهتر انس گرفته و آشنا گردد و هم به‌نوعی با بیان داستانی آن سرمشقی برای مواجهه با امام زمانش در دل و جانش ترسیم  شود.

در این اثر به انتخاب نویسنده، ۲۸ نفر از این افراد در بین مجموعه کتاب رجال‌کشی که حدود پانصد و پنج تن بودند، برگزیده شده است.

از نکات قابل توجه در این نگارش پرداختن به بخش‌هایی از زندگی برخی اصحاب است که شاید هیچ‌گاه اثری داستان‌گونه حتی کوتاه از آنان خلق نگشته و قطعاً نامشان در نزد برخی مخاطبان ناآشناست که این خود نیز یکی از جذابیت‌های کتاب است.

«لاهوتیان» به قلم سید امیرحسین سیدکشمیری را چاپ و نشر بین‌الملل در ۲۷۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام
captcha