جواهر لیورپول کشور و دینش را رها نمی‌کند
کد خبر: 4107130
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
تمجید روزنامه انگلیسی از محمد صلاح؛

جواهر لیورپول کشور و دینش را رها نمی‌کند

یک روزنامه انگلیسی در واکنش به توجه طرفداران فوتبال به محمد صلاح، بازیکن مصری باشگاه لیورپول، او را بابت اینکه کشور و دین خود را فراموش نکرده، تحسین کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از بطولات، روزنامه انگلیسی «لیورپول اکو» در گزارشی پیرامون توجه طرفداران فوتبال به محمد صلاح بازیکن مصری باشگاه لیورپول در امارات متحده عربی نوشت: بلندشدن صدای جمعیت در ورزشگاه آل مکتوم به محض ورود محمد صلاح برای گرم کردن قبل از مسابقه چیز عجیبی نبود. او خالق تمدن در فوتبال کشورهای عرب است و اغراق نیست اگر بگوییم محمد صلاح یک قهرمان برای صدها میلیون نفر است؛ کسی که آغازی فروتنانه در باشگاه مصری «المقاولون» داشت و اکنون در لیگ برتر انگلستان به یک ستاره تبدیل شده است.

در بخش دیگری از این گزارش درباره تأثیرگذاری محمد صلاح بر تغییر دیدگاه‌ها نسبت به مسلمانان آمده است: در سال 2019، تنها چند هفته پس از اینکه صلاح به لیورپول کمک کرد تا به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در مادرید برسد، تحقیقات دانشگاه استنفورد نشان داد که در دو سال حضور صلاح در باشگاه لیورپول، جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در مرسی ساید 18.9 درصد کاهش یافته است.

این گزارش می‌افزاید: تجربه نظرسنجی نشان می‌دهد که این نتایج ممکن است ناشی از افزایش دانش طرفداران فوتبال درباره اسلام باشد. این نتایج نشان می‌دهد که دیدگاه مثبت نسبت به افراد مشهوری مانند محمد صلاح می‌تواند اطلاعات جدید و درستی درباره مسلمانان را باعث شود و به طور کلی نگرش‌ها و رفتارهای مغرضانه را کاهش می‌دهد.

این روزها، بنیاد خیریه صلاح با استفاده از موقعیت و ثروت او برای کمک به اهدافی در راستای اهدافی مثل حقوق حیوانات، توجه به مهدکودک‌های محلی و درمان سرطان خون کودکان فعالیت روبه گسترشی دارد. او همچنین یک مؤسسه دینی در کشور خود برای تحصیل کودکان ساخته است.

انتهای پیام
captcha