هنرمند متعهد نسبت به جامعه‌ بی‌تفاوت نیست
کد خبر: 4106720
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
رئیس بنیاد روایت فتح:

هنرمند متعهد نسبت به جامعه‌ بی‌تفاوت نیست

آیین رونمایی مجموعه کتب زندگی نشر روایت فتح با حضور پدر شهید آرمان علی‌رودی و اهالی قلم برگزار شد.

آئین رونمایی از مجموعه هفت جلدی زندگی علما روایت فتح

به گزارش ایکنا، آیین رونمایی از مجموعه هفت جلدی «زندگی علما» از محصولات انتشارات روایت فتح، با حضور پدر شهید آرمان علی‌رودی، مسئولان فرهنگی و اهالی قلم برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهدی محمدخانی، مدیرعامل انتشارات روایت فتح به خانواده شهید آرمان علی‌وردی که به‌عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشتند، ادای احترام کرد و آنان را روشنی‌بخش این مراسم فرهنگی خواند.

تعهد از نوع آوینی

سیدمحمد نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز در این مراسم ضمن اشاره به تکلیف و مأموریت این بنیاد درباره تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس گفت: رسالت مجموعه روایت فتح که یادگار ماندگار سید شهیدان اهل‌ قلم سیدمرتضی آوینی است در چهار دهه گذشته با توجه به نوع جهان‌بینی شهید آوینی است، که در کلام و آثار ایشان بوده و تعهد در هنر و هنرمند را در قالب عبارات بسیار زیبایی به رشته تحریر درآورده‌اند.

وی افزود: تفاوت انسان با سایر موجودات در تعهد اوست. همان تعهدی که آقا سیدمرتضی به‌درستی درک و اشاره کردند. این عهده‌مانی است که در آیه 72 سوره احزاب خداوند متعال بدان اشاره کرد و آن امانتی بود که خداوند به آسمان و زمین و کوه‌ها سپرد و همه‌ آن‌ها از پذیرشش سر باز زدند و تنها انسان بود که این امانت و تکلیف را پذیرفت. پس هنرمند قبل از آنکه هنرمند باشد، انسان است و چون انسان است، متعهد است و بنابراین انسان هنرمند نمی‌تواند نسبت به خود و محیط اطراف خود و جامعه‌ خود بی‌تفاوت باشد.

رئیس بنیاد روایت فتح در ادامه با اشاره به منویات و سخنان امام(ره) پیرامون ترجمان هنر و هنرمند نیز گفت: امام خمینی(ره) در خصوص هنر عبارت زیبایی دارند، ایشان فرمودند تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل‌دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام ائمه هدی و اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه‌خوردگان تاریخِ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد، هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیست خون‍‌آشام و نابودکننده اسلام تجمل و التقاط، اسلام مرفهان بی‌درد و در یک‌کلام اسلام آمریکایی باشد. همواره در تلاشیم تا جایی که ممکن است به‌اندازه بضاعتمان برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس و برای تبیین و ترویج منطق نظریه مقاومت تلاش کنیم.

 نقطه مناسب برای آغاز تربیت

حجت‌الاسلام حسینیان؛ مدرس حوزه علمیه و نویسنده کتاب ضیافت در حبس نیز با اشاره نقش تربیت در سبک زندگی گفت: سبک زندگی یکی از موارد ابتدایی مهم تربیت است و ما نباید از آن غافل بشویم و الحمدالله دست ما در دانش‌ها و معارف نظری پر است اما تربیت از جاری شدن نگاه توحیدی و مکتبی در زندگی آغاز می‌شود و اگر نقطه آغاز را مناسب شروع کنیم بدون شک بسیار موفق تر خواهیم بود.

وی افزود: وقتی قرآن انبیا الهی چون حضرت ذکریا، حضرت الیاس، حضرت یحیی را یاد می‌کند بعد از آن  کلیدواژه‌ مهمی را معرفی می‌کند کل من الصاحین،  صالحین وقتی یادشان و ذکرشان در جامعه پیچیده شد و سبک زندگی و جریان فکری توحیدی در زندگی برای ما آشنا شد مراتب بعدی تربیت برایمان آسانتر از گذشته خواهد شد.

حسینیان در پایان گفت: علمای ما و این مجموعه که روایت فتح انتخاب کرده به نوعی اسوه‌های توحیدی عصر ما هستند و یک رنگ دیگری در زندگی ما ایجاد می‌کنند و این نقطه دقیق تربیت است. غرق شدن ما در زندگی این بزرگان بوی توحید و قرآن است که وارد زندگی ما می‌شود و مسیر تربیت را بسیار هموار می‌کند اگر بتوانیم در این روایتگری آن هم در فضا جامعه و فرزندان خود وارد کنیم، برگ برنده دست ما خواهد بود و نگران این موج‌ها و آسیب نخواهیم شد.

آئین رونمایی از مجموعه هفت جلدی زندگی علما روایت فتح

در انتهای این مراسم مجموعه هفت جلدی زندگی علما با حضور پدر شهید آرمان علی‌رودی و مسئولان حاضر رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha