وزارت ارشاد، رتبه دوم درگاه ملی مجوزها را کسب کرد
کد خبر: 4106516
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
با تلاش مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی؛

وزارت ارشاد، رتبه دوم درگاه ملی مجوزها را کسب کرد

به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رتبه دوم خدمت‌رسانی درگاه ملی مجوزهای کشور را از آن خود کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، حامد حاجی‌ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اعلام این خبر گفت: این برتری در حالی به دست آمد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهریور امسال با اتصال هشت سامانه اعطای مجوز از 16 مجوز اعلام شده توسط هیئت مقررات‌زدایی در مرحله نخست به درگاه ملی مجوزها متصل شده است.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افزود: اتصال هشت سامانه مجوزدهی دیگر مربوط به سازمان‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شده است که اکنون در مراحل پایانی اتصال به درگاه قرار دارند.

وی با بیان اینکه از زمان اتصال وزارت فرهنگ به درگاه ملی مجوزها، همه درخواست‌های صدور مجوز صرفاً از طریق این درگاه، ارسال و نتیجه هر مرحله از فرآیندِ بررسی درخواست تا زمان صدور مجوز، به درخواست‌کننده مجوز از طریق سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود، از ارسال بیش از سه هزار درخواست صدور مجوز از وزارت فرهنگ به این درگاه خبر داد.

حاجی ملامیرزایی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۱۱ آذر، سه هزار و 294 درخواست صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها ثبت شده که تعداد قابل توجهی از این درخواست‌ها، به صدور مجوز ختم شده است، اما به دلیل اتصال وزارتخانه از شهریور، آمار این دسته از مجوزهای صادر شده، در درگاه ملی مجوزها قابل دسترسی نیست.

وی تصریح کرد: اختلاف نظر در خصوص تعریف مجوزهای دارای ماهیت محتوایی وزارتخانه به عنوان مجوزهای کسب و کار، از طریق رایزنی دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

ملامیرزایی با بیان اینکه در آینده نزدیک فعالیت صدور همه 35 مجوز وزارت فرهنگ در درگاه ملی مجوزهای کشور امکان‌پذیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: درگاه ملی مجوزهای کشور، سامانه جامعی است که با هدف حداکثر شفافیت، عدالت و ارتقاء بهره‌وری برای بهبود محیط کسب و کار طراحی شده است.

بنابراین گزارش با توجه به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار  مصوب 24/12/1400 و پیرو مصوبات هیئت مقررات‌گذاری، در مرحله اول 16 مجوز و در مرحله دوم 19 مجوز از مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجوزهای کسب و کار تعیین شده است که درخواست و صدور آن‌ها، فقط از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی www.mojavez.ir انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha