نقش نیروهای مسلح در پیشبرد تئوری جنگ ترکیبی در جمهوری اسلامی ایران + صوت
کد خبر: 4105018
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
دریادار سیاری در گفت‌وگو با ایکنا تشریح کرد:

نقش نیروهای مسلح در پیشبرد تئوری جنگ ترکیبی در جمهوری اسلامی ایران + صوت

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به نقش مهم نیرو‌های مسلح در پیشبرد تئوری جنگ ترکیبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: نیرو‌های مسلح نقش مهمی در پیشبرد جنگ ترکیبی دارند، زیرا مهمترین عامل تأثیرگذار در این نوع جنگ همچنان عامل نظامی است.

امیر دریادار سیاری

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت شناخت دقیق و عکس‌العمل صحیح در حوزه جنگ ترکیبی گفت: امروزه نوع تهاجم و هجوم دشمن با قبل متفاوت شده و امروز شیوه تهاجم دشمن از نوع ترکیبی است.

وی افزود: فرمانده معظم کل قوا بر انجام دفاع ترکیبی و توانمندسازی تهاجم ترکیبی تأکید فرموده‌اند.

ابعاد جنگ ترکیبی

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: جنگ ترکیبی ابعادی دارد و نمی‌توان تنها بعد نظامی آن را در نظر گرفت بلکه در کنار آن باید ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و فناوری را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، زیرا همه این ابعاد در کنار هم جنگ ترکیبی را رقم می‌زنند.

سیاری تأکید کرد: بایستی در تمام این حوزه‌ها که مورد اشاره قرار گرفته به سطحی از توانمندی دست پیدا کنیم که توان ایستادگی کامل در برابر دشمن را به دست بیاوریم و حتی توان هجوم به سوی دشمن در مواقع ضرور وجود داشته باشد.


بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه دست یافتن به جایگاه مطلوب در حوزه جنگ ترکیبی نیازمند آگاهی، بصیرت، دانش و علم است، گفت: در کنار این موارد، برخورداری از وحدت و انسجام ملی ضرورتی انکارناپذیر محسوب می‌شود. هرگاه در خط ولایت حرکت کرده‌ایم موفقیت‌هایی نصیب ما شده، لذا برای موفقیت در مسیر جنگ ترکیبی و مقابله با دشمن در عرصه این نوع جنگ باید در مسیر ولایت حرکت کنیم.

رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران معتقد است، دستیابی به قدرت تهاجم ترکیبی و دفاع ترکیبی نیازمند دستیابی به ابعاد مختلف قدرت ملی است.

دریادار سیاری به نقش مهم نیرو‌های مسلح در پیشبرد تئوری جنگ ترکیبی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و در این رابطه گفت: البته باید مدنظر داشت نیرو‌های مسلح نقش مهمی در پیشبرد جنگ ترکیبی دارند، زیرا مهمترین عامل تأثیرگذار در این نوع جنگ همچنان عامل نظامی است.

توان پاسخگویی به جنگ ترکیبی

وی تصریح کرد: اطمینان داشته باشید الحمدالله نیرو‌های نظامی ما در وضعیت فعلی به جایگاهی دست پیدا کرده‌اند که توان پاسخگویی به تهدیدات فعلی و تهدیدات احتمالی در آینده را دارند.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های مسلح به آنچه که دارند بسنده نمی‌کنند و همواره نگاهشان به آینده است و همزمان با تهدیدات پیش می‌روند.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha