300 فعال قرآنی یزدی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
کد خبر: 4104891
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

300 فعال قرآنی یزدی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

قائم‌مقام اتحادیه‌ قرآنی استان یزد گفت: با بیمه‌ کردن جامعه آماری ذیل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور توانستیم قریب به 300 نفر از مربیان قرآنی را تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر قرار دهیم.

محمد شایق، اتحادیه قرآنی یزدمحمد شایق، قائم‌مقام اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از قرار گرفتن قریب به 300 نفر از مربیان قرآنی تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر خبر داد و اظهار کرد: صندوق بیمه روستائیان و عشایر از سال ۸۴ آغاز به‌کار کرد اما در جامعه کمتر شناخته شده است لذا ضرورت دارد مسئولان مزایای صندوق بیمه روستائیان و عشایر را تبیین کنند.

وی ادامه داد: بیمه‌گر در صندوق اجتماعی موظف به پرداخت ۱۳۳ هزار تومان است که دو برابر این مبلغ را دولت به صندوق پرداخت می‌کند. معلمان و مدیران قرآنی بدانند که در صورت عضویت در هر صندوق، می‌توانند سابقه بیمه خود را با پرداخت مابه التفاوتی به صندوق دیگر منتقل کنند.

وی افزود: حتی تدابیری اندیشیده شده است تا یک معلم قرآن که حتی در مسجد در صورت دارا بودن مدارک مثبته یا نامه‌ای از سوی امام جماعت مسجد، درخواست عضویت در این صندوق بیمه‌ای را ارائه کند. متقاضیان برای اطلاع از شرایط می‌توانند با با شماره 37331711-12 از ساعت ۸:۳۰ تا 14 تماس بگیرند.

وی با اشاره به نگرانی‌های جامعه قرآنی از آینده خود بیان کرد: امروز توانسته‌ایم قریب به 300 نفر از فعالان حوزه قرآن و عترت از استان یزد را تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر قرار دهیم براین اساس افراد تحت پوشش بیمه با واریز ۵ درصدی توسط خودشان و 10درصد توسط دولت می‌توانند مستمری و بازنشستگی داشته باشند.

قائم مقام اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد گفت: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن می‌توانند فعالان قرآنی مؤسسه خود را بنابر نیاز و صلاحدید خود برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی معرفی کنند تا پس از تأیید شدن مدارک به عضویت این صندوق درآیند.

انتهای پیام
captcha