راستی‌آزمایی مشاغل در کردستان با حساسیت پیگیری شود
کد خبر: 4104656
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

راستی‌آزمایی مشاغل در کردستان با حساسیت پیگیری شود

استاندار کردستان گفت: مردم باید اشتغال‌ ایجاد شده را به‌صورت واقعی حس کنند و وظیفه مدیران مرتبط با این حوزه، شفاف‌سازی کامل و راستی‌آزمایی است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان شامگاه، 13 آذرماه در دیدار مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: استان در هشت ماه توانست، تعهدات اشتغال خود را بیش از ۱۰۰ درصد محقق و از رتبه ۳۱ به رتبه دوم کشور ارتقا پیدا کند.

وی سفر یک روزه رئیس جمهور به سنندج و دیدار با اقشار مختلف مردم را فرصتی مغتنم برای استان ذکر کرد و افزود: بعد از اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر، چهره استان به ناحق بسیار تخریب شده بود در حالی که واقعیت‌های استان متفاوت از چیزی بود که در رسانه‌های معاند و فضای مجازی بازتاب پیدا کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور به سنندج باعث شد تا برخی ذهنیت‌های نادرست در خصوص وضعیت جاری استان اصلاح شود، گفت: حجت‌الاسلام رئیسی در این سفر با تعدادی از خانواده شهدا و قربانیان اغتشاشات دیدار و گفت‌وگو کرد و دستور داد که خواست‌های آنان پیگیری شود.

فرزاد پیشکاری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم در این دیدار با اشاره به اینکه تعهد امسال استان ایجاد بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی بود که تمامی آن تا پایان آبان محقق شد، گفت: این تعهد سال گذشته ۱۶ هزار فرصت شغلی بود که امسال دو برابر شد.

وی از تشکیل کارگروه‌های نظارت بر ثبت مشاغل در سامانه رصد خبر داد و گفت: قراردادهایی با شرکت‌های خصوصی منعقد شده تا با راستی‌آزمایی واقعی از حقوق مردم صیانت شود چرا که وام‌های پرداختی به متقاضیان باید در زمینه اشتغال صرف شده باشد.

انتهای پیام
captcha