حمله به مسجدی در نیجریه و ربودن 13 نمازگزار
کد خبر: 4104613
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

حمله به مسجدی در نیجریه و ربودن 13 نمازگزار

راهزنان مسلح با حمله به مسجدی در ایالت کاتسینا واقع در شمال غرب نیجریه، 13 نمازگزار را ربودند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، مردان مسلح با حمله به مسجدی در ایالت کاتسینا واقع در شمال غرب نیجریه، 13 نمازگزار را از این مسجد ربودند.

گامبو عیسی، سخنگوی پلیس ایالت کاتسینا گفت: افراد مسلح به مسجد روستای مگامجی (در منطقه فونتوا) حمله کردند و 19 نمازگزار را پس از تیراندازی و زخمی کردن امام جماعت و یک نفر دیگر در نماز عصر ربودند.

وی افزود: افراد ما به تعقیب آنها پرداختند و موفق شدند شش نفر از نمازگزاران را نجات دهند و تلاش برای رهاسازی بقیه ادامه دارد. به گفته سخنگوی پلیس دو مجروح در بیمارستان تحت مداوا هستند.

باندهای تبهکاری که در محل به عنوان «راهزن» شناخته می‌شوند در شمال غرب و مرکز نیجریه فعال هستند و مردم را به وحشت می‌اندازند، به روستاها حمله کرده و آن را غارت می‌کنند و بسیاری از ساکنان را به قتل می‌رسانند.

این باندهای مسلح همچنین بسیاری از عملیات آدم‌ربایی در ازای باج را انجام می‌دهند، اما به ندرت مکان‌های عبادت را هدف قرار می‌دهند و بیشتر مدارس و مسافران را هدف می‌گیرند. گروگان‌ها معمولاً پس از پرداخت باج به باندهایی که در جنگل‌های این منطقه مستقر هستند، آزاد می‌شوند.

به گفته مقامات نیجریه، حملات متعدد راهزنان به روستاها در همسایگی ایالت کادونا منجر به قتل 15 نفر و زخمی شدن شماری دیگر شده است.

انتهای پیام
captcha