سفرهای ارزان قیمت عتبات هم گران شد
کد خبر: 4104446
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

سفرهای ارزان قیمت عتبات هم گران شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات از سفر ماهانه 50 هزار ایرانی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت سفرهای ارزان قیمت عتبات به بیش از چهار میلیون تومان رسیده است.

سفرهای ارزان قیمت عتبات هم گران شد

حمیدرضا محمدی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام زائرین عتبات عالیات در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به درجریان بودن سفرهای عتبات عالیات، میزان استقبال از این سفرها را رو به‌ افزایش توصیف کرد و گفت: ماه گذشته که پس از مراسم اربعین بود و شاید مراسم اربعین عطش حضور مردم در عتبات را تا حدودی کاهش داده بود، حدود 50 هزار نفر به عراق سفر کرد‌ند.

محمدی با اشاره به اینکه تا آخر آذر ماه نیز ظرفیت اعزام ایجاد شده است، گفت: ظرفیت خوبی توسط دفاتر زیارتی برای اعزام به عتبات در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد 50 هزار اعزام نیز در ماه جاری داشته باشیم.

وی 25 درصد سفرها به عراق را هوایی و مابقی را زمینی اعلام کرد و گفت: همچنان سفر ریلی و دریایی به عراق نداریم. از آنجایی که خط راه‌آهن متصل به راه‌آهن عراق نداریم و از سمت مرز شلمچه تا مرز عراق 20 تا 30 کیلومتر ریل وجود ندارد، سفر ریلی مستقیم امکان‌پذیر نیست. البته پیگیری‌هایی برای اتصال خطوط ریلی ایران و عراق انجام شده بود اما این مسئله هنوز محقق نشده است و اگر این اتفاق بیفتد قطعاً از سفر ریلی استقبال خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات اضافه کرد: اگر اکنون کسی بخواهد از طریق قطار به عراق سفر کند ابتدا باید تا مرز شلمچه برود و بعد از آن پیاده شده و پس از گذشت از مرز از طریق خطوط راه‌آهن عراق به کربلا برود و به این صورت سفر طولانی خواهد شد؛اما اگر خطوط به هم وصل شوند، می‌تواند به روند اعزام‌ها کمک کند.

وی در خصوص تأثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت سفرهای ارزان قیمت عتبات عالیات نیز گفت: بسته‌های ارزان قیمت سفر به عتبات با حدود سه میلیون تومان شروع شد اما به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت این سفرها به سه میلیون و 500 هزار تومان و اکنون به حدود چهار میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. بیشتر هزینه‌های سفر عتبات به صورت ارزی پرداخت می‌شود به همین دلیل افزایش قیمت ارز بر روی قیمت این سفر تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha