افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب «بیروت» با حضور «ایران»
کد خبر: 4104388
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب «بیروت» با حضور «ایران»

شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت دیروز شنبه ۱۲ آذر با حضور ناشرانی از کشورهای ایران، عمان، امارات متحده عربی، مرکز فرهنگی فرانسه، سوریه، عراق،‌ عربستان و لبنان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب «بیروت» با حضور «ایران»

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، آئین افتتاح شصت‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت روز شنبه ۱۲ آذر، با حضور نجیب میقاتی، نخست‌وزیر کنونی لبنان، تمام سلام و فؤاد سنیوره، نخست وزیران پیشین لبنان؛ سلوی سنیوره، رئیس انجمن فرهنگی عرب؛ جمعی از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی لبنان و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

در این مراسم نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، شصت‌وچهار دوره برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه پیر نمی‌شود و همیشه جوان می‌ماند و امسال پس از سه سال وقفه در برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، شصت‌وچهار ساله شده است.

نخست‌وزیر لبنان، نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب بیروت را یکی از باسابقه‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در بین کشورهای عربی دانست و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای اهالی نشر فراهم می‌کند تا آخرین آثار و دستاوردهای خود را در حوزه کتاب و نشر معرفی کنند و صرفاً محلی برای فروش کتاب نیست؛ بلکه محلی برای تبادل تجربه‌های اهالی نشر، نویسندگان و متفکران فرهنگی حاضر در نمایشگاه خواهد بود.

لازم به ذکر است خانه کتاب و ادبیات ایران هم با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برای دومین بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از 500 عنوان کتاب از ناشران ایرانی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، شعر، تاریخ، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، دین و … در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت حضور دارد.

شصت‌وچهارمين دوره نمايشگاه بین المللی كتاب بيروت با حضور 123 ناشر از کشورهای مختلف از 12 آذر آغاز به کار کرده و تا 20 آذر به مدت 9 روز در محل «سی‌سايد ارينا» لبنان  به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha