بازار خیریه دیپلماتیک 2022 با حضور ایران در سارایوو
کد خبر: 4104350
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

بازار خیریه دیپلماتیک 2022 با حضور ایران در سارایوو

بازار خیریه دیپلماتیک سارایوو 2022 پس از دو سال وقفه به علت محدودیت‌های کرونایی، دیروز، 12 آذرماه با حضور ایران در سالن «اسکندریه» این شهر برگزار شد.

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این بازار خیریه با حضور عموم مردم بوسنی و هرزگوین و جامعه بین‌المللی برگزار شد و غرفه ایران با ارائه محصولات فرهنگی و هنری، صنایع دستی و کتاب حضور چشمگیری در آن داشت.

در این دوره از بازار خیریه، 35 سفارتخانه و سازمان بین‌المللی و همچنین، تعدادی از مؤسسات بوسنیایی، غرفه‌هایی را برپا کردند و به ارائه محصولات فرهنگی، هنری و همچنین خوراک کشور متبوع خود ‌پرداختند.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی دو ماه گذشته، غرفه ایران یکی از زیباترین و پر رونق‌ترین غرفه‌های این بازار بود که توانست با ارائه محصولات فرهنگی و هنری، صنایع دستی، کتاب، شیرینی و غذاهای متنوع ایرانی، تصویری زیبنده فرهنگ اصیل و متنوع ایرانی ـ اسلامی کشورمان بازتاب دهد.

رایزنی فرهنگی کشورمان علاوه بر ارائه پوسترها و بروشورهای معرفی ایران، اقدام به طراحی و چاپ QRهایی(روشی آسان برای اسکن اطلاعات) کرد که با اتصال به سایت Visitiran، امکان آشنایی هرچه بهتر و کامل‌تر مخاطبین با کشورمان را فراهم آورد.

نمایش تصاویری از شهدای فلسطینی

از میان کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در این بازار خیریه، کشورهای پاکستان، الجزایر، اندونزی، مالزی، مصر و فلسطین حضور مناسبی در این رویداد داشتند.

غرفه کشور فلسطین علاوه بر قرارگیری در یک محل مناسب از وسعت و تنوع محصولات خوبی برخوردار و به تصاویری با مضامین «مقاومت» و «شهدای فلسطینی» همچون شیرین ابوعاقله، مزین شده بود.

گفتنی است، این بازار فرصتی را فراهم می‌کند تا ضمن برگزاری یک رویداد فرهنگی بین‌المللی، کمک‌های لازم برای حمایت از کودکان و نوجوانان معلول و کم بضاعت بوسنیایی را فراهم آورند.

برپایی بازار خیریه دیپلماتیک 2022 با حضور ایران در سارایوو

برپایی بازار خیریه دیپلماتیک 2022 با حضور ایران در سارایوو

انتهای پیام
captcha