اذعان آمریکایی‌ها به شکست در ایجاد نظام تک‌قطبی
کد خبر: 4104297
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
سرلشکر باقری بیان کرد:

اذعان آمریکایی‌ها به شکست در ایجاد نظام تک‌قطبی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها اذعان دارند که در رویکرد یک‌جانبه‌گرایی و ایجاد نظام تک‌قطبی موفق نبوده‌اند.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با سپهبد فومین، معاون بین‌الملل وزیر دفاع روسیه با تأکید بر توسعه همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در چهار چوب اهداف و منافع ملی دو کشور و نیز صلح و ثبات و امنیت منطقه، گفت: آمریکایی‌ها هم امروز اذعان می‌کنند که در رویکرد یک‌جانبه‌گرایی و ایجاد نظام تک‌قطبی موفق نبوده‌اند و قطب قدرت جهانی در شرق شکل می‌گیرد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه مقابله با تهدیدهای مشترک و همکاری در حوزه منافع مشترک نیازمند رایزنی‌های بیشتر است، افزود: این امر باید در تداوم روند رو به توسعه همکاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: دو کشور، همکاری موفقی در مقابله با تروریست‌ها در سوریه داشته‌اند؛ البته هنوز کشور سوریه نیازمند تداوم این حمایت هاست.

همچنین در این دیدار، سپهبد فومین، معاون بین‌الملل وزیر دفاع روسیه، دعوت وزیر دفاع کشورش از سردار باقری برای حضور در نشست رؤسای نهادهای دفاعی کشورهای عضو پیمان شانگهای در مسکو را به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ابلاغ و ابراز امیدواری کرد امکان حضور سردار باقری در این نشست فراهم شود.

یادآور می‌شود، سپهبد فومین در رأس یک هیئت عالی‌رتبه نظامی برای شرکت در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی در کشور، روز شنبه وارد تهران شده است‌.

انتهای پیام
captcha