بودجه دوبرابری هم کفاف نیازها را نمی‌دهد
کد خبر: 4104196
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
رئیس بنیاد شهید:

بودجه دوبرابری هم کفاف نیازها را نمی‌دهد

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با حمایت دولت و مجلس در سال جاری 2 برابر شده است، گفت: نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای خدمات‌رسانی بهتر است و با توجه به منابع و اعتبارات کشور، بودجه کنونی کافی نیست.

به گزارش ایکنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در دیدار با آیت‌الله مصطفی محامی؛ امام‌جمعه زاهدان گفت: در حال حاضر حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری در قید حیات هستند که پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد با توجه به مقررات موجود در کشور و پیگیری‌هایی که انجام شده است، به بیش از ۴ میلیون نفر افزایش یابد.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب بند ششم در رابطه با کسانی که فاقد مستندات بالینی در حین جنگ هستند، مواردی را مصوب کرده‌اند؛ به این معنی که با یک سازوکاری مستندات آن‌ها پذیرفته شود و با ۵ درصد جانباز محسوب شوند، در زمان اتمام جنگ حدود ۱۲۰ هزار نفر جانباز ثبت شده داشتیم که در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار نفر جانباز داریم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در خصوص جامعه ایثارگری تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران گاهی اشتباهاتی پیش می‌آید، تصریح کرد: افراد تحت پوشش، والدین و همسر و فرزندان شهدا هستند و خواهر و برادر شهید را مگر در برخی تسهیلات مانند ثبت‌نام مدارس شاهد شامل نمی‌شود. در خصوص جانبازان هم همسر و فرزندان این عزیزان تحت پوشش هستند و البته خدمات بیمه تکمیلی والدینی که تحت تکفل جانباز باشند نیز ارائه می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: مطابق قانون، رزمندگان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیستند؛ بلکه سازمان رزمندگان و امور ایثارگران ستاد کل نیرو‌های مسلح متولی امور این عزیزان هستند و کارت ایثار رزمندگان را صادر می‌کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دیدار‌های استانی خود با نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در استان‌ها، گفت: این نشست‌ها با هدف یاری طلبیدن از این عزیزان است. این نخبگان افراد مؤثر و توانمندی هستند که باید به جامعه معرفی شوند. برای حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر خانه‌های خلاق راه‌اندازی شده و حدود هزار استارتاپ شناسایی شده و تفاهم‌نامه‌هایی با پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها منعقد شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اقدامات مناسبی انجام داده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در سفر‌های استانی گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم هر استان انجام شده که در آن گزارشی از اقدامات دولت در خصوص ایثارگران ارائه می‌شود؛ ضمن اینکه حضور در یک نشست دانشجویی با توجه به شرایطی که اخیراً در کشور پیش آمده برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha