محکومیت گسترده بین‌المللی جنایت صهیونیست‌ها و تأکید بر تداوم مقاومت + فیلم
کد خبر: 4104083
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
با تحولات فلسطین؛

محکومیت گسترده بین‌المللی جنایت صهیونیست‌ها و تأکید بر تداوم مقاومت + فیلم

گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن محکومیت جنایت روز گذشته صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن جوان فلسطینی در نابلس و توصیف آن به عنوان یک جنایت جنگی، بر تداوم مقاومت و پاسخگو کردن صهیونیست‌ها تأکید کردند، از سویی اتحادیه اروپا و آمریکا نیز نگرانی خود را از افزایش خشونت‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری ابراز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه اخبار قدس، طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن شهید عمار حمدی نایف مفلح، گفت: به شهادت رساندن این جوان فلسطینی از فاصله نزدیک و در مقابل دیدگان جهانیان، جنایتی به تمام معنا است که بار دیگر اوج جنایات این رژیم در حق ملت بی‌دفاع فلسطین را نشان می‌دهد.

عزالدین اظهار کرد که سکوت جهانیان در برابر جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی موجب خواهد شد تا آنان نیز در این جنایات شریک باشند و ما هرگز از کسانی که علیه ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن توطئه کردند، نمی‌گذریم.

از سویی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای  به شهادت رسیدن این جوان فلسطینی با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست در مقابل چشم جهانیان و در شهرک حواره در نابلس را جنایتی شنیع توصیف کرد که عزم ملت فلسطین برای مقاومت در برابر این دشمن بزدل را افزایش خواهد داد. 

حماس در این بیانیه تصریح کرد: مقاومت بیکار نخواهد نشست و به این دشمن جنایتکار که در سه روز گذشته 10 نفر از مردم فلسطین در نقب، الخلیل جنین، رام الله و نابلس را به شهادت رسانده، پاسخ خواهد داد. دشمن باید منتظر پاسخ مقاومت باشد.  

این جنبش تأکید کرد:  اقدامات اشغالگران در حمله به قدس و هتک حرم مسجدالاقصی، کشتار، آواره ساختن و دستگیری مردم ما بی‌پاسخ نخواهد بود و به اذن خدا این توطئه‌ها گریبان خود اشغالگران را خواهد گرفت.

جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز جنایت صهیونیست‌ها در شهرک حواره واقع در جنوب نابلس را شاهدی جدید بر فاشیسم و ​​جنایت اشغالگران و ترور سازمان یافته آنها علیه مردم فلسطین دانست.

در ادامه ویدئویی از لحظه به شهادت رسیدن این جوان فلسطینی با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست در شهرک حواره در نابلس را مشاهده می‌کنید.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به این اقدام جنایت‌بار صهیونیست‌ها اعلام کرد: به شهادت رساندن این جوان، جنایتی فجیع و بخشی از سلسله جنایاتی است که هر روزه علیه مردم فلسطین انجام می‌شود.

این تشکیلات در بیانیه‌ای افزود: این جنایات که به سیاست رسمی تبدیل شده‌اند، نیازمند مداخله فوری نهادهای بین‌المللی به منظور تأمین امنیت فلسطینی‌ها است.  

ابراز نگرانی غرب از افزایش خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری

وزارت خارجه آمریکا نیز به نوبه خود نگرانی خود را از ادامه خشونت‌ها در کرانه باختری و اتحادیه اروپا نیز نگرانی عمیق خود را از آنچه تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی توصیف کرد، ابراز کرده‌اند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای کوتاه تأکید کرد: کشتار 10 فلسطینی در 72 ساعت توسط اشغالگران نشان‌دهنده استفاده از خشونت مرگبار توسط نیروهای امنیتی اسرائیل است که با اصول حقوق بین‌الملل مغایرت دارد.

این اتحادیه با توصیف امسال به عنوان مرگبارترین سال از سال 2006  خواستار تحقیق در مورد تلفات غیرنظامیان و پاسخگویی رژیم صهیونیستی در این زمینه شد.  

تقاضا برای تدوین ابتکار صلح

در همین حال، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه از سازمان ملل خواست تا ابتکاری برای صلح در خاورمیانه ارائه کند و آن را در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل قرار دهد.

اشتیه گفت: سازمان ملل متحد مسئول تحقق صلح در جهان و همچنین مهار حملات اشغالگر و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین است.  

انتهای پیام
captcha