خدمت به مردم بزرگترین مدال افتخار برای ماست
کد خبر: 4103831
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

خدمت به مردم بزرگترین مدال افتخار برای ماست

وزیرنیرو گفت: کردستان سرزمین فرهنگ و هنر، وفاداری و سرزمین مردان و زنان غیور و آگاه است، خدمت به این مردم بزرگترین مدال افتخار برای ما است.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در دیدار مردم استان کردستان با رئیس جمهور که امروز، 10 آذرماه در سالن آزادی سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که فرصت خدمتگزاری به مردمی عزیز را به ما عطا کرد و گفت: کردستان سرزمین فرهنگ و هنر، وفاداری و سرزمین مردان و زنان غیور و آگاه است، خدمت به این مردم بزرگترین مدال افتخار برای ما است.

وی افزود: کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی، باغداری، معدن، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و انواع و اقسام نعمت‌های خدادادی بوده، اما کلید توسعه این ظرفیت‌ها آب است، تقاضایی که همواره مردم این استان از مسئولان داشتند و بارش‌های خوب و ظرفیت‌های خوب آبی در استان شرایطی را فراهم کرد که بتوانیم با استفاده از این کلید در مسیر توسعه استان اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وزیر نیرو بیان کرد: در اولین سفری که به این استان داشتم به همراه استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی از تمام طرح‌های آبی استان شامل طرح‌های نیمه تمام، طرح‌هایی که شروع نشده بود و طرح‌هایی که با پیشرفت اندک در مسیر تأمین منابع مالی گیر کرده بود بازدید شد.

وی ادامه داد: در این سفر اولویت‌ها تعیین و خواسته‌های مردم بررسی شد و با ظرفیت‌های در اختیار در نقاط مختلف، طرح‌های ویژه و اولویت‌دار استان تعیین شد که یکی از این طرح‌ها آبرسانی به شهر سنندج بود.

محرابیان افزود: بیشترین خواسته و مطالبه مردم استان بویژه مردم سنندج ارتقای کمی و کیفی آب این شهر بود، آبی که از سد قشلاق تامین می‌شد و بخاطر تغذیه‌گرایی سد با مشکلاتی همراه بود و آب بوی بد و طعم نامناسبی داشت لذا مهم‌ترین مطالبه مردم سنندج حل این مشکل بود.

وی با بیان اینکه در اوایل دولت این پروژه ۱۵ درصد پیشرفت داشت، لذا این خواسته به دولت منتقل شد و با تأکیدات رئیس جمهور، تأمین منابع مالی انجام شد و در سفر رئیس جمهور در تیرماه جاری به استان نیز بر تأمین منابع مالی این پروژه به هر شیوه‌ای و بهره برداری از آن قبل از فصل زمستان تاکید شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ابتدای سال جاری این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، گفت: پس از آن و بعد از هشت ماه، امروز شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم که به صورت معناداری کمیت و کیفیت آب را ارتفا داد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب سنندج از طریق ۲ تصفیه خانه شماره یک و ۲ تامین می‌شود یادآور شد: تصفیه خانه شماره یک هفته یپش وصل و وارد شبکه شد و ۶۰ درصد آب شهر را تامین می‌کند، اقدامات تکمیلی تصفیه خانه شماره ۲ هم انجام شد و خط انتقال به این تصفیه‌خانه وصل و امروز آب مورد نیاز سنندج از محل ۲ تصفیه‌خانه از سد آزاد تامین می شود.

محرابیان یادآور شد: در موضوع طرح‌های آبی استان، طرح‌های دیگر از جمله سدها و خطوط انتقال در شهرستان‌ها و شبکه‌های آبرسانی مدنظر است و امروز سرعت پیشرفت طرح‌های آبرسانی مناسب است و امیدواریم تا پایان دولت هر چند ماه یکبار شاهد افتتاح طرح‌های دیگر آبی در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha