آغاز مرحله کشوری آزمون حفظ کل قرآن کریم«ترنم وحی» در گلستان
کد خبر: 4103678
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
مدیر عامل مؤسسه مهد قرآن کشور بیان کرد:

آغاز مرحله کشوری آزمون حفظ کل قرآن کریم«ترنم وحی» در گلستان

مدیر عامل مؤسسه مهد قرآن کشور از آغاز مرحله کشوری آزمون حفظ کل قرآن کریم «ترنم وحی» در گلستان خبر داد.

چاووشی مدیر عامل مهد قرآن کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، سید محمود چاوشی، مدیر عامل مؤسسه مهد قرآن کشور در نشست خبری چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر تحت عنوان «ترنم وحی» ویژه حافظان کل عضو این مؤسسه از سراسر کشور که امروز، ۹ آذر در سالن جلسات هتل گردشگری ناهارخوران گرگان برگزار شد، گفت: فعالیت‌های مهد قرآن کشور از سال ۱۳۷۱ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی زیر نظر اساتید قرآنی از جمله آیت‌الله فومنی حائری و خیرین قرآنی تاسیس شده است.

مدیر عامل مؤسسه مهد قرآن کشور برگزاری دوره‌های حفظ قرآن به صورت رایگان از اهداف مهدقرآن دانست وگفت: مهدقرآن علاوه بر استمرار فعالیت‌های مختلف قرآنی برگزاری آزمون‌های سراسری حفظ قرآن به همراه تدبر، ترجمه و تفسیر را در دستور کار قرار داده که امسال توانستیم چهاردهمین دوره آزمون‌های حفظ را به میزبانی گلستان برگزار کنیم.

چاووشی با بیان‌اینکه این آزمون در دو روز متوالی با حضور حفاظ از سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: افتتاحیه این مراسم صبح امروز با جلسه توجیهی مدیران و همایش مدیران مؤسسات مهد قرآن و به همراه برگزاری آزمون در بخش خواهران در دو نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است.

مدیر عامل مؤسسه مهد قرآن کشور به برگزاری آزمون حفظ قرآن در دو مرحله استانی وکشوری اشاره کرد وافزود: یکصد و ۳۰ هزار حافظ کل قرآن در مهد قرآن سراسر کشور در مرحله استانی آزمون حفظ شرکت کرده بودند که از این تعداد ۷۸ نفر به مرحله کشوری این آزمون راه یافتند.
چاووشی به تفاوت این برنامه مهد قرآن با سایر برنامه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: در این مراسم حفاظ بدون توجه جنبه رقابتی در آزمون شرکت می‌کنند و در پایان هر حفاظ که حد نصاب امتیاز را کسب کند گواهینامه معتبر حفظ قرآن به همراه هدیه اعطا خواهد شد.

وی با بیان‌اینکه مراسم اختتامیه این دوره جمعه ۱۱ آذر ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد، افزود: این آزمون با حضور 12 داور بین المللی و کشوری از جمله آقایان استاد شهریار پرهیزکار، استاد محمدحسین سعیدیان، استاد علی اکبر حشمتی، استاد سیدمهدی سیف و بانوان صریحی نژاد، فاطمه شیرازی، معینی، کریمی، تقی زاده، حاج علی صحاف در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha