مردم چهارمحال‌وبختیاری بیش از ۱۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 4103586
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

مردم چهارمحال‌وبختیاری بیش از ۱۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، مردم استان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب زکات واجب، زکات مستحب و زکات فطریه و کفارات به کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند.

زکات

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان، علی صفری، رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارائه خدامت به آن‌ها مصرف می‌شود، مطرح کرد: تأمین جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی نیازمندان، تأمین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، احداث مسکن و تأمین بسته‌های معیشتی از جمله موارد مصرف زکات است.

وی افزود: کمک به احداث مساجد، حوزه علمیه و ساخت غسال‌خانه در سطح استان از دیگر موارد مصرف زکات است.

رئیس امور اجرایی زکات استان با اشاره به برگزاری جشنواره زکات در استان، اضافه کرد: دی‌ماه امسال جشنواره زکات با هدف هم‌اندیشی پیرامون ترویج فرهنگ پرداخت زکات، بیان مسائل فقهی پیرامون این دستور الهی و بهره‌مندی از تجربیات مؤدیان و مبلغان زکات برگزار می‌شود.

صفری تکریم از مؤثران و فعالان این حوزه را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره زکات در استان عنوان و مطرح کرد: ائمه جمعه، مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشوری و استانی، مؤدیان، عاملان و مبلغان افتخاری زکات در این جشنواره حضور دارند.

لازم به ذکر است، ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان و همچنین شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha