واکنش هیئت علمای بیروت به حمایت از آرمان فلسطین در جام جهانی
کد خبر: 4103437
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷

واکنش هیئت علمای بیروت به حمایت از آرمان فلسطین در جام جهانی

هیئت علمای بیروت با صدور بیانه‌ای از توجه ملت‌های عرب در حاشیه برگزاری جام جهانی به مسئله فلسطین استقبال کرده و آن را نشانه توجه نسل جوان به آرمان فلسطینیان دانست.

به گزارش ایکنا، به نقل از اخبار الیوم، هیئت علمای بیروت با صدور بیانیه‌ای در این باره نوشت: خیلی وقت است که روی حمایت ملت‌های عرب از مسئله فلسطین و رها نکردن آن حساب شده است، چراکه حکومت‌های سازشگر و وابستگانشان به رها کردن مسئله فلسطین توسط این ملت‌ها در راستای دستیابی به منافع خودشان و حرکت پشت سر آمریکا امید بسته بودند.

در این بیانیه آمده است: ما این موضع واقعی عربی و حمایت پررنگ از فلسطین را می‌ستاییم.

هیئت علمای بیروت در ادامه با اشاره به عدم پذیرش صهیونیست‌ها توسط تماشاگران مسلمان در جام جهانی قطر نیز تأکید کرد این اتفاق تأییدی بر این مسئله است که نسل جوان کنونی هیچگاه پشت فلسطینی‌ها را خالی نکرده و مسئله فلسطین را به فراموشی نخواهند سپرد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده‌ است: علی رغم تبلیغات و هزینه‌های هنگفت حکومت‌ها و رژیم‌های سازشگر برای تحمیل سازش و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر، اما این موضع عرب‌ها در مقابل چشمان جهانیان ثابت کرد که این رژیم‌ها نماینده ملت‌هایشان نبوده و بیانگر خواسته آن‌ها نیستند.

درحالی که برخی دولت‌های عربی با خیانت به آرمان فلسطین راه سازش با اشغالگران صهیونیست را در پیش گرفته‌اند، ملت‌های عربی در جام جهانی نشان دادند که راه آن‌ها از حکامشان جدا است و همچنان از ملت فلسطین علیه اشغالگران حمایت می‌کنند.

در جام جهانی قطر حمایت‌های گسترده‌ای از مسئله فلسطین شده است و تماشاگران عرب علاوه بر در دست گرفتن پرچم فلسطین و سردادن شعارهای حمایتی از مردم مظلوم فلسطین، حاضر به مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی نمی‌شوند.

پس از تمامی اتفاقات رخ داده در قطر درباره خبرنگاران صهیونیست و حتی اسرائیلی‌هایی که برای تماشای مسابقات فوتبال به این کشور سفر کرده بودند، رسانه‌های رژیم اذعان کرده‌اند که مردم حاضر به پذیرش آن‌ها نیستند.

یکی از این رسانه‌ها در این باره نوشته است: جام جهانی قطر، آینه اسرائیلی‌ها است؛ ما را دوست ندارند و حتی ما را هم نمی‌پذیرند و نمی‌خواهند.

انتهای پیام
captcha