بهره‌گیری از آیات قرآن، مطمئن‌ترین راهبرد تقویت انگیزه است
کد خبر: 4103375
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
عضو هیئت‌ علمی جامعةالمصطفی:

بهره‌گیری از آیات قرآن، مطمئن‌ترین راهبرد تقویت انگیزه است

عضو هئیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: قرآن، کلام خالق انسان و آشنا با تمام ابعاد وجودی اوست و لذا بهره‌گیری از آیات قرآن کریم، مطمئن‌ترین راهبرد برای تقویت انگیزه است.

محمدجواد زارعان، استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد زارعان، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز هشتم آذرماه در جلسه درس اخلاق طلاب، اساتید و کارکنان مدرسه علمیه مؤمنیه تحت اشراف جامعةالمصطفی العالمیه اظهار کرد: ایجاد یا تقویت نیروی درونی در طلاب که باعث بروز و تداوم رفتار‌های خاصی شود از وظایف مهم مدیران سازمان است؛ بدین منظور اندیشوران حوزه رفتار، نظریه‌های متعددی درباره انگیزش ارائه کرده‌اند.

استاد جامعه المصطفی در ادامه مطمئن‌ترین راهبرد تقویت انگیزه را بهره‌گیری از آیات الهی قرآن دانست و افزود: کتابی که کلام خالق انسان و آشنا به تمام ابعاد وجودی اوست؛ منبعی است که از علم لایزال الهی سرچشمه می‌گیرد و پاسخ‌گوی نیاز‌های اساسی بشر می‌باشد و انسان را از آغاز زندگی تا رسیدن به کمال نامحدودش، هدایت می‌کند.

زارعان راهنمایی پرهیزکاران را مهم‌ترین رسالت قرآن کریم برشمرد و تصریح کرد: قرآن کریم فقط به نشان‌دادن راه و هدف بسنده نمی‌کند؛ بلکه با روش‌هایی انگیزه حرکت در صراط مستقیم را نیز در بشر ایجاد می‌کند تا انسان گام‌به‌گام از حیات مادی به حیات طیبه الهی قدم بگذارد.

در انتهای این نشست، سخنران جلسه به پرسش‌های طلاب پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha