مردمی‌سازی مکتب شهید سلیمانی وظیفه همگانی است
کد خبر: 4103304
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

مردمی‌سازی مکتب شهید سلیمانی وظیفه همگانی است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: به همان نسبت که دشمن در مورد مکتب و اندیشه شهید سلیمانی حساس است وظیفه همه به‌ویژه جریانات مردمی این است که برای مردمی‌سازی مکتب حاج قاسم تلاش کنیم زیرا نیروهای مردمی دلی کار می‌کنند و این امر تأثیر بیشتری در جامعه خواهد داشت.

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امروز، ۸ آذرماه در همایش هم‌ عهد با حاج قاسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه مردمی‌سازی مکتب شهید سلیمانی پیشرفت بسیاری داشته، گفت: از همان سال اول شهادت حاج قاسم پیشنهادات بسیاری از استان‌های مختلف و از سوی هیئت‌ها، مواکب و مبلغین برای برگزاری مراسم سالگرد وجود داشت که در دومین سالگرد شهید این همکاری شکل گرفت و بسیاری از برنامه‌هایی که سال گذشته برگزار شد مردمی بود که این امر امسال نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ابتدا مردمی‌سازی و سپس جریان‌سازی مکتب شهید سلیمانی بسیار اهمیت دارد، افزود: مکتب حاج قاسم همان مکتب امامین انقلاب و عاشورا است بنابراین همان کاری که در عاشورا و اربعین در حال انجام است و خدمتی که به مردم در آن ایام انجام می‌شود باید برای گسترش مکتب شهید سلیمانی نیز انجام شود.

سردار نظری با تأکید بر اینکه برنامه‌های ترویج مکتب شهید سلیمانی را نباید محدود به مراسم سالگرد کرد و در طول سال نیز برنامه‌هایی مانند راهیان‌نور مکتب شهید سلیمانی باید برگزار شود، گفت: جریان‌سازی مکتب شهید سلیمانی در مسیر کمک به بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان تصریح کرد: در جریانات اخیر دیدیم که دشمن به‌دنبال هدف قرار دادن اندیشه و مکتب شهید سلیمانی بود و این نشان می‌دهد که آنها از این اندیشه ضربه خورده‌اند و ترسیده‌اند لذا به‌دنبال بی‌اعتبار کردن مکتب شهید سلیمانی در شهر حاج قاسم بودند اما این جریان در استان به‌خوبی کنترل شد و استان در جریانات اخیر قوی عمل کرد.

وی بیان کرد: به همان نسبت که دشمن در مورد مکتب و اندیشه شهید سلیمانی حساس است وظیفه همه به‌ویژه جریانات مردمی این است که برای مردمی‌سازی مکتب حاج قاسم تلاش کنیم زیرا نیروهای مردمی با جون و دل کار می‌کنند و این امر تأثیر بیشتری در جامعه دارد.

سردار نظری با اشاره به اقدام دشمن برای تأثیر بر اندیشه کودکان و نوجوانان و ایجاد شبهه و تردید در بین آنها، گفت: زدودن تردید از ذهن کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و بایددر این زمینه محتواسازی را تبیین کنیم. امیدواریم ستادهای مردمی و مبلغین بتوانند در این زمینه قوی عمل کنند؛ زیرا بزرگترین جهاد تبیین امروز استفاده از مکتب حاج قاسم برای تأثیرگذاری بر نسل جوان و نوجوان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان بر ترویج مکتب و اندیشه حاج قاسم در مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: باید از نظامات فکری و عملی شهید سلیمانی استفاده و با اقدامات دشمن مقابله کرد. امروز نیاز به نیروی نظامی و امنیتی نداریم زیرا کشور در بازدارندگی دفاعی به حد اعلای خود رسیده است. دشمن امروز بر تأثیرگذاری بر ذهن نسل جوان تمرکز کرده است و تنها نیاز به تبیین وجود دارد.

 

انتهای پیام
captcha