امروز نیروی دریایی ارتش در اوج قدرت قرار دارد
کد خبر: 4102988
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

امروز نیروی دریایی ارتش در اوج قدرت قرار دارد

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه نیروی دریایی امروز در اوج قدرت خود قرار دارد و اقدامات آنها پس از انقلاب اسلامی ستودنی است، گفت: این نیرو در سخت‌ترین آبراهه‌ها و تنگه‌ها حضور یافت و اقتدار خود را نشان داد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۷ آذرماه در دیدار با فرماندهان یگان‌های نیروی دریایی سیرجان، روز نیروی دریایی را روز تکریم ارزش‌ها دانست و گفت: ایران کشوری است که مرزهای آبی قابل توجه و وسیعی در شمال و جنوب دارد که این مرزهای دریایی استان‌های متعددی را در برگرفته است و این امر می‌طلبد نیروهای قدرتمندی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دریاهای ایران به آبراهه‌های بین‌المللی مرتبط است که ظرفیت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی فراهم کرده، افزود: از ۱۰۰ نقطه استراتژیک جهان دو نقطه بسیار مهم در ایران قرار دارد و آن تنگه هرمز و تنب بزرگ و کوچک است که ۶۰ درصد انرژی دنیا از این منطقه مهم عبور می‌کند لذا می‌طلبد متناسب با این ظرفیت خدادادی نیروی دریایی قابل و قدرتمندی داشته باشیم.

امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: نیروی دریایی امروز در اوج قدرت خود قرار دارد و اقدامات آنها پس از انقلاب اسلامی ستودنی است. تاکنون نزدیک به ۵ هزار کشتی با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران مشایعت شده همچنین نزدیک به ۳۰۰ کشتی نیروی دریایی با دزدان دریایی درگیر شده است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران مفتخر است که تمام آبراهه‌ها را دور زده است، گفت: این نیرو در سخت‌ترین آبراهه‌ها و تنگه‌ها حضور یافت و اقتدار خود را نشان داد که گروهی آن‌را عادی می‌پندارند اما کسانی که جایگاه دریا را می‌شناسند، عظمت چنین دستاوردهایی را درک می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی نیروی دریایی ارتش را مقتدر، پای کار، ایثارگر و از جان گذشته دانست و افزود: ارتش قدرتمند، ارتشی است که تکمیل باشد و نیروی هوایی، دریایی و زمینی آن باید همگون پیشرفت داشته باشد زیرا ضعف در یک نقطه سبب ضربه زدن دشمن می‌شود. نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش توانسته خود را همگون پیش ببرد به گونه‌ای که دشمن از درگیر کردن نیروهای خود مأیوس است و این جز با فداکاری، اتحاد، اخلاص، تخصص، تعهد و مطیع امری رهبری بودن به‌دست نمی‌آید و باید گفت قدرتمندترین ارتش را در ایران اسلامی داریم.

انتهای پیام
captcha