مسابقات مدرسان قرآن در مصر
کد خبر: 4102955
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

مسابقات مدرسان قرآن در مصر

وزارت اوقاف مصر از راه‌اندازی مسابقات ویژه مدرسان قرآن به منظور ارتقای دانش قرآنی مربیان خبر داد، همچنین این وزارت بر تداوم فعالیت‌های مجالس قرآنی ویژه بانوان در استان‌های مختلف این کشور تأکید کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از صحافة الجدید، وزارت اوقاف مصر از راه‌اندازی مسابقات بزرگ قرآنی ویژه مدرسان قرآن کریم در سطح این کشور خبر داد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام با هدف ارتقای دانش مدرسان قرآن و در چارچوب توجه به حفظ و تلاوت قرآن کریم و ایجاد درک صحیح از معانی و اهداف عالی کلام‌الله مجید است.

در این بیانیه تصریح شده است: فعالیت‌های مرتبط به این مسابقات از فردا سه‌شنبه، 8 آذر در مسجد الرحمه قاهره و در استان‌های سوهاج، دمیاط، الدقهلیه، شمال سینا و جنوب سینا، برگزار خواهد شد.

تداوم فعالیت‌های مجالس قرآنی ویژه بانوان

وزارت اوقاف مصر همچنین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب تلاش‌های این وزارت در توجه به قرآن کریم و اهل آن و همچنین ارتقای جایگاه زنان در جامعه و اهتمام وزارت اوقاف برای تحکیم درک صحیح از معانی و مقاصد، مجالس قرآن ویژه بانوان فعالیت خود را در استان‌های مختلف مصر از قبیل غربیه، منوفیه، شرقیه، اسکندریه و قاهره ادامه خواهد داد.

این مجالس پس از نماز عصر در مساجد این استان‌ها برگزار می‌شود و در آن بانوان واعظ و قاری قرآن به تلاوت قرآن و انجام سخنرانی‌هایی در زمینه علوم قرآنی می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha