پیش‌بینی استقبال بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز خمینی‌شهری در مسابقات قرآنی و هنری
کد خبر: 4102740
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

پیش‌بینی استقبال بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز خمینی‌شهری در مسابقات قرآنی و هنری

مدیر آموزش و پرورش خمینی‌شهر با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی قرآنی در مدارس این شهرستان، گفت: پیش‌بینی شرکت بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز را در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری داریم.

علیرضا توکلیعلیرضا توکلی، مدیر آموزش و پرورش خمینی‌شهر در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مذهبی بودن و عنوان حسینیه ایران برای این شهرستان گفت: در سال تحصیلی جاری برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری و همچنین ورزشی در اولویت فعالیت‌های پرورشی است که می‌توان به برگزاری المپیاد ورزشی در 12 رشته در شهرستان اشاره کرد که بخشنامه آن به مدارس ارسال شده است.

وی ادامه داد: در ادوار گذشته شهرستان خمینی‌شهر هر ساله سکوی قهرمانی ورزشی در رشته‌های هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون و رشته‌های رزمی را در استان اصفهان از آن خود کرده است هر چند اکنون سرانه ورزشی هر دانش‌آموز میانگین پنج سانتی‌متر در شهرستان خمینی‌شهر است که این عدد در مقابل سرانه کشور که یک متر و نیم است عددی بسیار پایین است ولی دانش‌آموزان با کسب مدال‌های رنگارنگ در استان و چه بسا در کشور به جامعه ورزشی نشان داده‌اند که شهرستان خمینی‌شهر در ورزش پیشرفت چشمگیری داشته است.

مدیر آموزش و پرورش خمینی‌شهر عنوان کرد: مسابقات جشنواره سرود در دو بخش همگانی و گروهی نیز در حال اجراست و همچنین برنامه اجرای مسابقات قرآن در حال تکمیل و ارسال به مدارس است.

طرح استعدادیابی قرآنی در مدارس خمینی‌شهر

توکلی به طرح استعدادیابی قرآنی در مدارس شهرستان خمینی‌شهر اشاره و اظهار کرد: بخشنامه‌ای تحت عنوان طرح استعدادیابی به مدارس ارسال شده است که با هماهنگی با مؤسسات قرآنی سطح شهرستان از جمله دارالقرآن اهل‌بیت(ع) این طرح در حال اجراست.

وی با اشاره به برگزاری برنامه جشن تکلیف افزود: امسال در شهرستان خمینی‌شهر برگزاری جشن تکلیف ویژه پسران و دختران برگزار خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنیم در اجرای جشن تکلیف حدود پنج هزار دانش‌آموز شرکت خواهند داشت و در جمع‌بندی حضور دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری در این شهرستان پیش‌‌بینی شرکت بیش از 20 هزار دانش‌آموز را خواهیم داشت.

توکلی وجود مجمع خیرین در کنار آموزش و پرورش به‌صورت سیستمی جدا از آموزش و پرورش را یکی از نقاط قوت پیشرفت فعالیت‌های آموزش و پرورش خمینی‌شهر دانست و گفت: به لطف خدا با همکاری مسئولان شهرستان، مجمع خیرین مدرسه‌ساز گردهم آمدند و درصددیم دفتر مجمع خیرین شکل بگیرد و این مجمع به صورت رسمی‌تر وارد میدان آموزشی در شهرستان شود.

وی با اشاره به وجود 35 درصد مدارس فرسوده در شهرستان خمینی‌شهر گفت: از خیرین مدرسه‌ساز و همچنین ادارات و نهادهایی که در افتتاح هنرستان اعظم به صورت جهادی همکاری کردند به ویژه شهرداری و شورای شهر درچه، اداره مخابرات، آب، برق و گاز و همچنین نوسازی که همکاری بسیار صمیمی با آموزش و پرورش در این پروژه داشتند تشکر می‌کنم و امیدواریم در انجام پروژه‌های بعدی نیز به همین گونه باشد.

یادآور می‌شود، از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش خمینی‌شهر در تابستان و پاییز سال جاری برگزاری همایش فکری تببین منظومه فکری امامین انقلاب، برگزاری همایش آموزشی مشاوره با محوریت اضطراب و جدایی، برگزاری آیین رونمایی از طرح کشوری 313 به میزبانی خمینی‌شهر، برگزاری نشست مربیان طرح امین، حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان، برگزاری گردهمایی مدیران مقاطع مختلف تحصیلی و برگزاری نشست دانش‌افزایی ویژه معاونان و مربیان پرورشی است.

گردهمایی مداحان شهرستان خمینی‌شهر

به گزارش ایکنا، خبر دیگر از دارالقرآن اهل بیت خمینی شهر گردهمایی مداحان و ذاکرین اهل‌بیت(ع) این شهرستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا سرلک، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، مرادی مسئول کانون بسیج مداحان استان اصفهان و فصیحی فرمانده سپاه ناحیه خمینی‌شهر در سالن امام حسن(ع) مؤسسه فرهنگی ـ مردمی دارالقرآن اهل‌بیت(ع) بود.

همچنین در خبر دیگری از این مؤسسه، دوره نهج‌البلاغه ویژه بانوان نیز در این مؤسسه برگزار شد.

این دوره روزهای یکشنبه از ساعت 9 تا 10:30 در سالن امام حسن(ع) و روزهای دوشنبه نیز در کلاس شماره یک برگزار می‌شود.

کاروان زیارتی عتبات عالیات و کربلای معلی نیز از دو پایگاه قرآنی روستایی دارالقرآن اهل بیت(ع) در منطقه غرب‌ استان اصفهان اعزام شد. این افراد جزء زائراولی‌ها بودند که به همت شعبه موغان این مؤسسه و واحد اردویی ـ زیارتی مؤسسه به این سفر اعزام شدند.

از دیگر رویدادهای مؤسسه در این ایام نیز می‌توان به برگزاری همایش تبیین منظومه فکری امامین انقلاب اشاره کرد.

یادآور می‌شود، مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) به نشانی خمینی‌شهر، بلوار شهید منتظری، نبش کوچه ۸۶ واقع شده است.

انتهای پیام
captcha