انتشار 65 فایل تصویری «حفظ جزء سی‌ام» کتب‌ قرآن مقطع ابتدایی + فیلم
کد خبر: 4102489
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

انتشار 65 فایل تصویری «حفظ جزء سی‌ام» کتب‌ قرآن مقطع ابتدایی + فیلم

یکی از کارشناسان برنامه درسی قرآن دفتر تألیف کتب درسی آموزش و پرورش، فایل‌های تصویری‌ای را با توجه به سوره‌های پیشنهادی برای یک سال تحصیلی در فضای مجازی منتشر کرده است.

سوره‌های قرآنبه گزارش ایکنا، رضا نباتی، کارشناس برنامه درسی قرآن دفتر تألیف کتب درسی و از مؤلفان کتاب‌های درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش طی اقدامی در آپارات، 65 فایل‌ تصویری جدید را برای «حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم با رمزینه‌های تعاملی» تهیه و بارگذاری کرده است.

وی با پیشنهاد اینکه برای مراسم آغازین مدرسه از سوره‌های کوتاه که به صورت تعاملی (مباحثه‌ای) است، استفاده شود، گفت: حفظ عمومی جزء سی‌ام قرآن با هدف تقویت مهارت روان‌خوانی به عنوان زمینه‌سازی برای گسترش فرهنگ حفظ آسان قرآن در سطح مدارس است به طوری که هر سوره به مدت یک هفته در مراسم آغازین مدرسه پخش می‌شود و دانش‌آموزان همراه با قرائت الگو سوره منتخب را جمع‌خوانی می‌کنند.

نباتی اضافه کرد: هر سوره در سه مرحله پخش می‌شود؛ در مرحله نخست دانش‌آموزان هر آیه را یک بار می‌شنوند و بار دوم همراه با قرائت الگو می‌خوانند. در مرحله دو جمله اول شنیده و جمله دوم توسط دانش‌آموزان، جمع‌خوانی می‌شود. در مرحله سوم؛ جمله اول توسط دانش‌آموزان جمع‌خوانی می‌شود و جمله دوم از قرائت الگو شنیده می‌شود.


بیشتر بخوانید؛


وی ادامه داد: طی این امر در آذرماه هفته اول سوره فیل، هفته دوم سوره مسد، هفته سوم سوره شرح، هفته چهارم سوره کافرون، در دی‌ماه هفته اول سوره تین، هفته دوم سوره تکاثر، هفته سوم سوره قریش، هفته چهارم سوره همزه، در بهمن‌ماه هفته اول سوره ماعون، هفته دوم سوره زلزال، هفته سوم و چهارم سوره ضحی، در اسفندماه هفته اول و دوم سوره شمس، هفته سوم و چهارم سوره اعلی، در سال 1402 فروردین‌ماه هفته سوم و چهارم سوره لیل، در اردیبهشت‌ماه هفته اول و دوم سوره بینه، هفته سوم و چهارم سوره بلد، پیشنهاد می‌شود.

هفته دوم آذرماه، سوره مسد

نباتی با تأکید بر اینکه قطعات از بخش قرآن در تابستان کتاب‌های درسی دانش‌آموزان انتخاب شده است، تصریح کرد: معلمان می‌توانند در صورت کمبود وقت به جای پخش سه مرحله، یک مرحله را پخش یا از رمزینه همان سوره که به صورت هر جمله دوبار است، استفاده کرد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کانال نهج‌القرآن در آپارات به نشانی https://www.aparat.com/playlist/1828960 از سایر سوره‌های جزء ۳۰ که در قطعات مجزا بارگذاری شده است، استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha