دعوت و بهره‌مندی از توانمندی نخبگان قرآنی در وزارت نیرو + صوت
کد خبر: 4102376
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
مشاور وزیر نیرو بیان کرد:

دعوت و بهره‌مندی از توانمندی نخبگان قرآنی در وزارت نیرو + صوت

مشاور وزیر و مسئول امور دینی وزارت نیرو با اشاره به اینکه برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه قرآن تبلیغی، ترویجی و آموزشی است تا هرچه بیشتر بتوانیم فضا را قرآنی‌تر کنیم از شناسایی نخبگان و توانمندی‌های قرآنی در سطح وزارت نیرو خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا مهاجری، مشاور وزیر و مسئول امور دینی وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت پرداختن به قرآن و برگزاری مسابقاتی در این قالب در وزارت نیرو، گفت: اینکه امروز در کشور و در کل صنعت آب و برق شاهد برگزاری و برپایی مسابقات قرآنی هستیم، نوید گسترش فضای قرآنی در این وزارتخانه را می‌دهد. البته همه این‌ها مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن، تحقق سبک زندگی قرآنی، تفکر قرآنی و پیاده کردن دستورات قرآن در میان همکاران در محیط کار و در میان خانواده‌هایشان است.

مشاور وزیر و مسئول امور دینی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه اگر در فضای کار تعالیم قرآنی را عملیاتی کنیم، اثر آن بر جامعه و خانواده نیز گسترش پیدا می‌کند، گفت: وزارت نیرو در کنار اینکه برق و آب پایدار را برای کل کشور به میزان مطلوب فراهم می‌کند، در کنار آن مسائل معنوی را پی‌ریزی و پیگیری می‌کند و به لطف و عنایت خدای متعال در این حوزه هم موفق بوده است.

مهاجری در خصوص برنامه‌های وزارت نیرو برای جذب و تشویق کارمندان و کارکنان به امور و فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: برنامه‌های وزارت در این حوزه بیشتر تبلیغی، ترویجی و آموزشی است تا هر چه بیشتر بتوانیم فضا را قرآنی‌تر کنیم. حرکت در این مسیر بسیار مهم است و ما ابتدای کار را هستیم. اینطور نیست که به همین جا بسنده کنیم و مهم شناسایی توانمندی‌های قرآنی در سطح وزارت نیرو است؛ لذا تمامی عزیزانی که در این حوزه فعالیت و حضور پیدا می‌کنند دعوت کرده و آن‌ها را شناسایی و تشویق می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در سطح استان‌ها و در سراسر کشور تبلیغاتی برای گسترش و تقویت فعالیت‌های قرآنی تمامی ادارات و شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو شده است، افزود: در این وزارتخانه یک دستورالعمل جامع مد نظر قرار گرفته است و آن هم پیروی از روش و سیره قرآنی است، براساس همین دستورالعمل نیز کارمندانی که در کنار کار و خدمت خود قدم در اینگونه فعالیت‌ها بگذارند با هدایایی تشویق خواهند شد. همچنین در این رابطه طرح ارتقای نخبگان قرآنی در وزارتخانه را به وزیر محترم ارائه داده‌ایم؛ بر اساس همین دستورالعمل به زودی در تمامی مراکز وابسته به وزارت نیرو نیز یک کانون قرآن تشکیل خواهد شد.

مشاور وزیر و مسئول امور دینی وزارت نیرو با اشاره به اینکه هدف تمامی این فعالیت‌ها انس با قرآن و حرکت در مسیر قرآن است، گفت: در این امر رقابت و برتر بودن معنا ندارد و همه همکارانی که در این مسابقات و برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند از این فیوضات بهره می‌برند. در این دوره از مسابقات، ۶ هزار ۵۲۶ نفر شرکت داشتند که این تعداد در مرحله کشوری به ۲۲۶ شرکت‌کننده رسید و به همین جهت از همه کسانی که ما را در برگزاری این رویداد‌ها یاری رساندن کمال تشکر را دارم.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha