بسیج ضامن امنیت و استقلال کشور است
کد خبر: 4102242
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

بسیج ضامن امنیت و استقلال کشور است

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه بسیج ضامن امنیت، استقلال و پیشرفت است گفت: هرکجا بسیج تشکیل شده استقلال، امنیت و آزادی را به ارمغان آورده است و در همه عرصه‌های مورد نیاز کشور فعالیت دارد.

سید ناصر محمدی، امام جمعه موقت یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی، امام جمعه موقت یزد، امروز، 4 آذرماه در خطبه‌های امروز نماز جمعه با گرامیداشت هفته بسیج و پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: بهترین جمله در رابطه با بسیج از امام راحل که فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست» بیان شده و این نیروی مقاومت بسیج نیاز امروز همه کشورهای اسلامی به شمار می‌رود و عراق را نیروی حشدالشعبی که همچون بسیج در کشور ما است، نجات داد.

وی، افزود: هرکجا بسیج تشکیل شده استقلال، امنیت و آزادی را به ارمغان آورده است و تنها یک گروه نظامی نیست و در همه عرصه‌های مورد نیاز کشور کار می‌کند. بسیج در همه عرصه‌های جهادی از جمله سازندگی، بیمارستان‌ها، حوزه و دانشگاه، کارخانجات و دیگر عرصه‌ها فعالیت دارد و ضامن امنیت، استقلال و پیشرفت است و امام فرمودند:«امیدوارم خداوند من را با بسیجیان محشور نماید».

محمدی، با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زینب کبری(س) در هفته آینده ادامه داد: نهم آذرماه امسال روز پرستار است و پرستاران و بانوان جامعه در همه اقشار این الگوی صبر و مقاومت را الگوی خود قرار دهند زیرا در شخصیت همچون خدیجه کبری(س)، در سخنوری همچون پدرش امام علی(ع)، در شجاعت همچون برادرش حسین(ع) و در حلم و بردباری همچون برادرش امام حسن(ع) بود و خوبی همه خوبان در او جمع شده بود.

وی گفت: نام حضرت زینب(س) را جبرئیل از جانب خداوند به پیامبر اسلام وحی کرد و ایشان به عنوان بزرگترین پرستار عالم هستند که پرستاران امروز شیوه و روش زندگی این بانوی اسلام را سرلوحه خود قرار دهند.

امام جمعه موقت یزد، با یاداوری دوران کرونا و خدمات پرستاران و جامعه پزشکی به مردم، اظهار کرد: ما نباید خدمات این قشر را در دوران کرونا فراموش کنیم و همیشه باید قدردان آنان باشیم زیرا در آینده نیز به خدمات پرستاران نیازمندیم.

محمدی، با اشاره به 10 آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس(ره) و روز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی(ره)دراین باره از نمایندگان مجلس می‌خواستند مثل آیت‌الله مدرس شجاع، زیرک و نترس باشند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مجلس دوازدهم را مجلس انقلابی خواندند که در واقع مصوبات مجلس انقلابی باید گره گشای مردم و ناظر بر عملکرد دستگاه‌ها باشد و تا آخر انقلابی بماند.

انتهای پیام
captcha