اعلام اسامی راهیافتگان به مرحله سوم اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن
کد خبر: 4102163
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته

اعلام اسامی راهیافتگان به مرحله سوم اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن

هفته‌ای که گذشت رویدادهای قرآنی همچون مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن، برگزاری چهاردهمین مسابقات قرآن وزارت نیرو، اعلام جزئیات چهاردهمین آزمون «ترنم وحی»، تعیین رئیس جمعیت قرآنی استان تهران، اجرای طرح ضربتی سازمان دارالقرآن برای تطبیق مؤسسات با دستورالعمل ابلاغی و اعلام راهیافتگان به مرحله سوم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن روی داد.

به گزارش ایکنا، طی این هفته رویدادهای قرآنی همچون، پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن و اعلام اسامی آقایان و بانوان راه‌یافته به مرحله پایانی مسابقات قرآن اوقاف، برگزاری مرحله کتبی طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن، پایان چهاردهمین مسابقات قرآن وزارت نیرو، معرفی هشت نماینده پیشنهادی از مؤسسات به شورای توسعه فرهنگ قرآنی، پایان‌ بخش استانی شانزدهمین مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش، تعیین رئیس جمعیت قرآنی استان تهران، برگزاری دهمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان قرآن و اعلام اسامی راهیافتگان به مرحله سوم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن شاهد بودیم؛ افزون‌ بر‌ اینها مهم‌ترین سوژه‌هایی که در هفته جاری به آن پرداخته شد، آسیب‌شناسی وضعیت جلسات قرآن در ایران، آسیب‌شناسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی در هفته قرآن و عترت بود. در ادامه مروری کوتاه بر مهم‌ترین رویدادهای قرآنی هفته جاری شده است؛

پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن

داوری فایل‌های تصویری گروه بانوان حاضر در بخش آوایی مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از ۲۵ آبان‌ماه در سالن امام علی(ع) مجتمع امام خمینی(ره) تهران آغاز شده بود، روز ۲۹ آبان‌ماه پایان یافت.

در این مرحله از مسابقات فایل تصویری شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در حضور گروه داوری مورد ارزیابی قرار گرفت. در بخش بانوان مجموعاً ۱۶۲ فایل تصویری شامل ۵۵ نفر در رشته حفظ کل قرآن، ۳۱ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۳۴ نفر در رشته ترتیل و ۴۲ نفر در رشته قرائت تحقیق حضور داشتند.

اعلام اسامی آقایان راهیافته به مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقاف

پس از پایان مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و داوری آثار تصویری ضبط شده در این مرحله، نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی این مسابقات در گروه آقایان از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

پایان مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و اعلام راهیافتگان به مرحله سوم اعطای مدرک تخصصی حفظ

بر همین اساس در مرحله نهایی مجموعاً ۹۶ نفر در چهار رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل به مرحله نهایی در بخش آقایان حضور خواهند داشت.

در رشته حفظ کل قرآن کریم ۲۸ نفر، در رشته حفظ بیست جزء ۱۲ نفر، در رشته قرائت تحقیق ۲۹ نفر و در رشته قرائت ترتیل نیز ۲۷ نفر به مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن راه یافته‌اند.

اعلام اسامی بانوان راهیافته به مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقاف

نتایج داوری مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان که ۲۹ آبان‌ماه پایان یافته بود، از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

بر همین اساس در مرحله مجموعاً ۸۲ نفر در چهار رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل به مرحله نهایی بخش بانوان مسابقات سراسری قرآن راه یافته‌اند.

مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن

مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ۲ آذر در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان برگزار شد. حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با تصریح به مهجوریت قرآن در جامعه گفت: در این روزها قرآن را در حد مستمسکی برای استخاره گرفتن در موضوعاتی که ذهنمان یاری نمی‌دهد قرار داده‌ایم و گاهی مراجعه ما به قرآن سال به سال است و فکر می‌کنیم به وظیفه خود در قبال قرآن عمل کرده‌ایم. گرچه نگاه به مصحف شریف عبادت است، اما وقتی به سخنان اهل‌بیت(ع) و بزرگان مراجعه کنیم می‌بینیم که با نقطه ایده‌آل خیلی فاصله داریم.

جمع قرآنیان در منزل استادالاساتید علی اربابی

سیزدهمین دیدار با خانواده شهدای قرآنی(شهدای معلم، قاری و حافظ قرآن) از دومین سری این دیدارها عصر روز چهارشنبه، دوم آذرماه در منزل شهیدان احمد(امیر) اربابی و محسن شعبانلو برگزار شد.

در این جلسه رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، بهروز یاریگل، مهدی عادلی و حسن ربیعیان از مدرسان و قاریان بین‌المللی و همچنین محمد بابایی، مدیر انتشارات مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از دوستان شهید از محلات لویزان و حسین‌آباد تهران حضور داشتند.

آغاز کلاس‌های فهم قرآن از اول آذر

کلاس‌های حضوری فهم قرآن ویژه پسران دوره دوم دبستان از سوی مدرسه دانشجویی تزکیه و تعلیم مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این دوره از اول آذرماه در روزهای سه‌شنبه ویژه پسران چهارم تا ششم دبستان از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ به نشانی خیابان توحید، بالاتر از متروی توحید، خیابان پرچم، بن‌بست خردنیا برپا می‌شود.

اعلام راهیافتگان به مرحله سوم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

اسامی راهیافتگان و زمان آزمون مرحله سوم هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، بر روی سایت سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی telavat.ir قرار گرفت.

بر همین اساس فهرست حائزان دریافت مدرک درجه ۳ تا ۵ مشخص شد. همچنین این افراد به مرحله سوم راه می‌یابند که در صورت قبولی در تمامی مراحل مدرک درجه یک، معادل دکتری و مابقی مدارک معادل دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دریافت می‌کنند.

برگزاری مرحله کتبی طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن

بر اساس اعلام مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مرحله کتبی سومین دوره طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا، صحت حفظ، صوت و لحن و به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

بر همین اساس در این مرحله از آزمون، شرکت‌کنندگان تمامی رشته‌ها رأس ساعت ۱۰ به نشانی https://ogf.kavano.org/ مراجعه کرده و به سؤالات مطرح شده در رشته تخصصی خود پاسخ می‌دهند.سؤالات این مرحله از آزمون به سه بخش ترجمه آیات، آئین‌نامه داوری و منابع تخصصی تقسیم شده و متناسب با منابع معرفی شده برای هر رشته، تعداد سؤالات نیز متفاوت خواهد بود.

پخش زیباترین تلاوت‌های قاریان جهان در «عصر تلاوت»

عصر تلاوت عنوان برنامه زنده عصرگاهی شبکه رادیویی قرآن است که شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۹:۰۵ تقدیم شنوندگان می‌شود. این برنامه با رویکرد پخش زیباترین و برترین‌ تلاوت‌های قاریان ممتاز جهان اسلام با آیتم‌هایی چون نظرسنجی از مخاطبان، پخش تلاوت منتخب بنابر بیشترین درخواست مخاطبان طی ارتباط با سامانه ۳۰۰۰۰۱۰۰، آشنایی با بخشی از زندگی قاریان، پخش فرازهایی از نغمات و ابتهال، آیتم «یادگار» (یادی از سالروز تولد و وفات اساتید قرآنی) و ... به روی آنتن می‌رود.

پایان‌بخش استانی شانزدهمین مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش

مهدی رضائی‌جهدکن، دبیر برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش از پایان‌بخش استانی این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: به زودی بخش کشوری این مسابقات با حضور منتخبان کشوری آغاز می‌شود. دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی هر سال مسابقات قرآن را با هدف گسترش فرهنگ انس با قرآن و شناسایی و تشویق نیرو‌های قرآنی جامعه کار و تلاش کشور برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال شرایط مسابقات کمی سخت‌تر شده بود افزود: با توجه به سخت‌ شدن شرایط مسابقات آمار شرکت‌کنندگان نسبت به ادوار گذشته با اُفت همراه بود که آنچنان محسوس نیست و در کل شاهد حضور خوب و پرشوری از سراسر کشور در این مسابقات بودیم.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران تعیین شد

نخستین جلسه هفتمین دوره شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران ۲۹ آبان‌ماه با حضور اعضا در دفتر مرکزی این جمعیت تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه با رأی‌گیری اعضای شورای مرکزی محمدرضا پورمعین به عنوان رئیس ابقا شد و یوسف افراش به عنوان نایب‌رئیس و حوریه عقبایی به عنوان دبیر این شورا انتخاب شدند.

همچنین مقرر شد جلسات شورای مرکزی جمعیت یکشنبه‌ها عصر، حداقل ماهی یکبار در دفتر مرکزی یا سایر نهادهای قرآنی متقاضی میزبانی برگزار شود.

اعلام برنامه‌های آموزشی مرکز امور قرآنی اوقاف تا پایان سال

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به تعیین برنامه‌های عملیاتی شش ماهه دوم این مرکز گفت: بیش از شش عنوان برنامه آموزشی در سطح استانی از سوی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها و حدود پنج عنوان برنامه آموزشی نیز در سطح ستادی مرکز امور قرآنی در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

وی به بیان برخی از عناوین این برنامه‌های آموزشی پرداخت و افزود: طرح حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن، طرح صحیح‌خوانی قرآن، طرح ترجمه و مفاهیم قرآن، دوره‌های تخصصی ارتقای قاریان و حافظان قرآن و حمایت از جلسات تخصصی حفظ و قرائت قرآن نمونه‌ای از برنامه‌هایی هست که از سوی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها و با محوریت بقاع متبرکه در حال است.

اجرای فصل دوم جشنواره «صد» با محوریت جزء ۲ قرآن

دومین فصل از جشنواره قرآنی «صد» با محوریت ساده‌خوانی جزء دوم مصحف شریف با هدف مشارکت و جذب عموم مردم، هر روز، حوالی ساعت ۱۶ به مدت ۵۰ دقیقه به روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود.

طی این برنامه علاقه‌مندان به حضور، نام و نام‌خانوادگی خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۰ یا فایل‌های تلاوت خود را از طریق پیام‌رسان‌های داخلی به رادیو قرآن ارسال می‌کنند تا در طی برنامه ضمن ارتباط با مخاطبان، به تلاوت ساده آیاتی از جزء دوم قرآن بپردازند.

آموزش مجازی «۴۰ روز تمرین بندگی» از سوی مؤسسه نورالمجتبی(ع)

دوره آموزش مجازی «۴۰ روز تمرین بندگی» با محوریت ۴۰ ویژگی لازم برای رشد، تعالی و اخلاص از سوی مؤسسه نورالمجتبی(ع) قم و سامانه ایمانور؛ آموزش یکپارچه معارف اسلامی به نشانی https://imanoor.com برگزار می‌شود.

این دوره در قالب ۴۳ جلسه آموزشی و ۹۶۰ دقیقه با تدریس سیدمحسن میرباقری، استاد مفاهیم و تفسیر قرآن و پژوهشگر و به دلیل ضرورت راه و روش تربیت نفس و سیر و سلوک با نگاه به منابع اصلی دین(قرآن و عترت) و ارائه راهکارهای عملی و تمرین برای نهادینه کردن صفات‌های خوب و فضایل و دوری از رذایل و صفت‌های بد انجام می‌شود.

اجرای طرح ضربتی سازمان دارالقرآن برای تطبیق مؤسسات با دستورالعمل ابلاغی

نیمه دی‌ماه سال گذشته، دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و ۴ شیوه‌نامه الحاقی، مصوب هشتمین جلسه هیئت هماهنگی صدور مجوز مؤسسات قرآنی مردمی که از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنفیذ و به دو دستگاه مسئول در صدور مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت یعنی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده بود، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به تمامی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها ارسال شد تا نسبت به اطلاع‌رسانی و ابلاغ آن به تمامی مؤسسات مذکور اقدام کنند.

حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص طرح ضربتی سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: طی حدود ۱۰ ماه گذشته تعداد قابل توجهی از مؤسسات که تطبیق آن‌ها با دستورالعمل مذکور نیازمند تغییرات ساختاری یا اصلاح مواد اساسنامه بود به تدریج، صورتجلسات خود را ارسال و تغییرات مذکور پس از تأیید در سازمان دارالقرآن الکریم، جهت ثبت به مرجع ثبتی مربوط معرفی شد.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: با توجه به نزدیک شدن به موعد تعیین شده، یعنی ۱۵ دی ۱۴۰۱ در تلاش هستیم با سرعت بیشتری چه در ستاد و چه در واحد‌های تابعه شهرستانی و استانی، نسبت به پذیرش، بررسی و معرفی مؤسسات به ثبت تغییرات احتمالی موارد باقیمانده اقدام شود.

تحت پوشش قرار گرفتن ۶۰۰ خانوار از سوی خیریه مهد قرآن شهرضا

مهد قرآن شهرستان شهرضا در سال ۱۳۷۹ به ریاست حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین جعفری شروع به فعالیت کرد و از سال ۱۳۸۱ با مسئولیت حجت‌الاسلام و المسلمین عباس‌علی الصاق به فعالیت خود ادامه داد.خیریه مهد قرآن شهرضا به عنوان تنها مرکز قرآنی چندکاره در این شهرستان، ۶۰۰ خانوار را تحت پوشش مستمر خود دارد.

این مجموعه در راستای نشر و ترویج قرآن کریم و در رشته‌های تجوید، ترتیل، حفظ، مفاهیم، تدبر و تفسیر قرآن کریم و در دو واحد بانوان و آقایان مشغول به فعالیت است و تاکنون بیش از ۲۰۰ حافظ کل قرآن، مربی و داور در سطح شهر تربیت کرده است. کسب رتبه‌های برتر در مسابقات مختلف از جمله اداره اوقاف، اداره ارشاد اسلامی، مجتمع فولاد، اداره بهزیستی، مصباح (‌مسابقات استانی مهد قرآن کریم اصفهان) و ... از افتخارات حافظان و قرآن‌پژوهان این مرکز است.

آماده همکاری با مؤسسات برای بهبود وضعیت آموزش عمومی قرآنی هستیم

پنجاه و هفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه‌شنبه اول آذرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر اعضای حقوقی و حقیقی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در دبیرخانه این شورا برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسبت روخوانی و روان‌‌خوانی قرآن گفت: برای بهبود این وضعیت آماده همکاری با موسسات قرآنی هستیم.

دهمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان قرآن برگزار شد

دهمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ۲ آذرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور تعدادی از قاریان و مشارکت برخط و تصویری تعداد دیگری از قاریان ممتاز سراسر کشور، در تهران سالن جلسات شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این جلسه ارتقا که به دبیری حمید رحیمی، قاری پیشکسوت همراه بود، حمیدرضا مستفید، مدرس و داور بین‌المللی قرآن کریم، نکات وقف و ابتدا و مفاهیم آیات را بیان کرد.

مسابقه قرآنی «آیه و تصویر» برگزار می‌شود

ستاد مردمی جلسات خانگی قرآن کریم مسابقه قرآنی «آیه و تصویر» را با موضوع سبک زندگی قرآنی از ۵ تا ۱۵ آذرماه برگزار می‌کند.

براساس این مسابقه هر روز تصاویری بارگذاری‌ و در سامانه برای شرکت‌کنندگان نمایش داده می‌شود که آنها بعد از دیدن تصویر بایستی آیه‌ای که بیشترین ارتباط مفهومی را با تصویر داشته، انتخاب و ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه و ورود به سامانه مسابقه از طریق لینک بارگذاری شده در کانال که هر شب راس ساعت ۱۸ یعنی یک ساعت قبل از شروع مسابقه در کانال جلسات خانگی قرآن بارگذاری می‌شود، مشخصات فردی خود را ثبت کنند.

اعلام زمان آزمون سیستمی حافظان مسابقات دارالقرآن‌ امام علی(ع)

براساس آیین‌نامه شانزدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مقرر شد تا در مرحله نخست پس از ثبت‌نام، حافظان قرآن در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل در بازه زمانی مشخص در سوم تا چهارم آذرماه در آزمون سیستمی شرکت‌ کنند.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده؛ حافظان ۱۰ جزء در دو گروه سنی بانوان و آقایان زیر ۱۸ سال و آقایان بالای ۱۸ سال، پنجشنبه، سوم آذرماه، ساعت ۹ و در مقطع بانوان بالای ۱۸ سال، ساعت ۱۵ همان‌روز در آزمون حضور پیدا می‌کنند.

برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی ویژه حافظان قرآن

دوره‌های آموزشی حفظ قرآن و تثبیت ویژه گروه‌های مختلف سنی بانوان و آقایان به صورت غیر حضوری از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت احسن‌الحدیث تهران برگزار می‌شود.

این دوره‌های آموزشی شامل حفظ تخصصی قرآن، حفظ خردسالان، کودکان و نوجوانان، ترتیل ویژه حافظان قرآن، تثبیت ویژه حافظان کل، مفردات و مفاهیم، دوره آمادگی و شبیه‌سازی آزمون اعطای مدرک و دوره‌های تربیت معلم حفظ است.

پایان چهاردهمین مسابقات قرآن وزارت نیرو با استقبال ۶ هزار و ۵۰۰ نفر

آئین اختتامیه چهاردهمین مسابقات قرآن کارکنان، همسران کارکنان و فرزندان دانشجوی تحت تکفل وزارت نیرو ۲۷ آبان با حضور علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در سالن اجتماعات شرکت منطقه‌ای برق تهران برگزار شد.

اجرای پویش حفظ سوره اعلی در هفته بسیج

دارالقرآن بسیج کشور همزمان با هفته بسیج پویش ملی حفظ سوره مبارکه اعلی را برگزار می‌کند.این پویش نیاز به ثبت‌نام ندارد و متقاضیان برای حضور در آن می‌توانند وارد کانال معرفی شده و فایل‌های آموزشی را ملاحظه کنند. در نهایت نیز در آزمون نهایی که لینک آن به زودی در کانال قرار خواهد گرفت حضور خواهند یافت.

اعلام فراخوان جلسات بیوت نورانی

فراخوان جلسات بیوت نورانی از سوی کارگروه بیوت نورانی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران اعلام شد.این جلسات به صورت حضوری و ویژه بانوان برگزار می‌شود و قرآن‌پژوهانی که برای مربی‌گری در جلسات قرآن مساجد، مراکز فرهنگی و منازل تمایل دارند، می‌توانند از طریق ارتباط با شناسه m_esmaeilpor در پیام‌رسان بله اقدام به ثبت‌نام کنند.

برگزاری دوره آموزشی و توجیهی داوران مسابقات قرآن از سوی اوقاف

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، دوره آموزشی، هماهنگی و توجیهی داوران مسابقات قرآن کریم که در دوره اول و دوم طرح سنجش، ارزیابی و ساماندهی داوران مسابقات قرآن شرکت کرده‌ بودند، برگزار می‌کند.

بر همین اساس این دوره از روز پنجم آذرماه آغاز می‌شود و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد داشت. ۴۶۵ داور حاضر در این دوره در ۲۵ گروه به صورت مجازی و برخط از آموزش‌های طراحی شده بهره‌مند خواهند شد.

دعوت از بانوان فعال قرآنی برای پیوستن به «مهرواره بانور»

طرح «مهرواره بانور» برای اولین بار در سطح کشور ویژه «بانوان فعال مسجدی» آغاز شد و حالا سازمان دارالقرآن از بانوان فعال قرآنی برای پیوستن به طرح «مهرواره بانور» برای روایت تلاش بانوان قرآنی در حل مشکلات خانواده‌ها دعوت کرده است.

این طرح به منظور «تجلیل از تلاش بانوان محله» با هدف «تعالی ارزش خانواده»، «مهارت‌های تحکیم بنیان‌های زندگی مشترک در راستای همسرداری و فرزندپروری»، و همچنین استفاده از «ظرفیت عظیم خود در حل مسائل و اصلاح باور‌های اجتماعی در زمینه ازدیاد جمعیت و تداوم نسل‌ها»، در امتداد «جهاد تبیین» برگزار می‌شود.

جزئیات چهاردهمین آزمون «ترنم وحی» اعلام شد

چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر «ترنم وحی» به میزبانی مهد قرآن استان گلستان و با حضور قریب ۷۶ حافظ کل و راه‌یافته به مرحله نهایی برگزار می‌شود.

این آزمون طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۹ و ۱۰ آذرماه برگزار خواهد شد. پذیرش اسکان از حافظان کل عصر روز سه‌شنبه، هشتم آذرماه انجام می‌شود و آیین اختتامیه نیز صبح جمعه، ۱۱ آذرماه برپا می‌شود.

مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نهاجا

آیین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان و هنرآموزان نیروی هوایی ارتش صبح روز، ۲۸ آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه و بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن ویژه دانشجویان و هنرآموزان نیروی هوایی ارتش، ۳۰ آبان‌ماه با حضور فرماند‌هان و مسئولان ارشد نهاجا، حجج‌اسلام احمد جلیلی‌صفت، جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا، همچنین سرهنگ مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ارتش در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد برپا ‌شد.

معرفی ۸ نماینده پیشنهادی از مؤسسات به شورای توسعه فرهنگ قرآنی

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به تشکیل سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه در دفتر اتحادیه اظهار کرد: طی این جلسه درباره دو موضوع نحوه حضور و مشارکت نمایندگان اتحادیه در شوراهای تخصصی به ویژه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و از سوی دیگر پشتیبانی‌های ستادی کشوری و استانی بحث و تبادل نظر شد.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: با توجه به درخواست شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر انتخاب و معرفی نمایندگان جدید بخش مردمی برای بازه زمانی دوساله، هشت نفر در حوزه‌های آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج، پژوهش و آموزش عالی، مدیریت امور قرآنی انتخاب شدند.

محفل انس با قرآن بسیج در تهران

محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی کشور و نیز فعالان قرآنی بسیج در آستانه هفته بسیج شنبه، 28 آبان در مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار ‌شد.

مسابقات حفظ مراکز مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان

مسابقات حفظ مراکز شبانه‌روزی کشوری حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در مقطع 10 جزء ویژه آقایان در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha