بانوی مترجم قرآن آمریکایی چهره سال معرفی شد
کد خبر: 4102036
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

بانوی مترجم قرآن آمریکایی چهره سال معرفی شد

عایشه عبدالرحمن بیولی، نویسنده انگلیسی و مترجم قرآن کریم به عنوان زن مسلمان سال انتخاب شد.

به گزارش ایکنا به نقل از British Muslim Magazine، مرکز مطالعات راهبردی اسلامی اردن که هر ساله فهرستی از 500 مسلمان تأثیرگذار در جهان را منتشر می‌کند عایشه بیولی، نویسنده آمریکایی را به عنوان چهره تأثیرگذار سال در فهرست 2023 خود انتخاب کرد.

عایشه عبدالرحمن بیولی (Aisha Abdurrahman Bewley) متولد 1948، مترجمی مشهور و برجسته در ادبیات کلاسیک اسلامی بوده و همچنان این کار را ادامه می‌دهد. پس از گرویدن به اسلام در سال 1968، او بیش از پنج دهه را صرف آموختن هرآنچه در مورد اسلام وجود داشت، کرد.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد زبان‌های خاور نزدیک از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی بود و تحصیلات خود را در دانشگاه آمریکایی در قاهره ادامه داد. بیولی از زمان فارغ التحصیلی به طور خستگی ناپذیری تلاش کرده است تا ادبیات اسلامی را در دسترس جامعه مسلمانان انگلیسی زبان قرار دهد.

بزرگترین دستاورد او ترجمه قرآن کریم به انگلیسی با حمایت همسرش عبدالحق بیولی بود. هر دوی آنها چندین سال روی این پروژه کار کردند و پس از آن کل ترجمه با عنوان «قرآن شریف» منتشر شد.

بخش زیادی از کارهایی که او روی آنها کار کرده است به صورت آنلاین رایگان منتشر شده است. دانش‌آموزان، معلمان و بسیاری از افراد به اینترنت مراجعه کرده‌اند تا از منابع او بدون هیچ هزینه‌ای بهره ببرند.

او علاوه بر مترجم بودن، در نوع خود یک نویسنده نیز هست. آثار او طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد و اسلام: توانمندسازی زنان ( 1999) و استبداد دموکراتیک و پارادایم اسلامی ( 2018) از جمله آثار مهم این نویسنده و مترجم مسلمان است.

انتهای پیام
captcha