نمایشگاه و مسابقه هنر اسلامی در زیمباوه
کد خبر: 4101802
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
ایران برگزار می‌کند؛

نمایشگاه و مسابقه هنر اسلامی در زیمباوه

در تلاش برای ترویج دین اسلام از طریق هنر، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هراره، پایتخت زیمبابوه از هنرمندان در ژانرهای مختلف دعوت کرده تا در نمایشگاهی با محوریت آثار اسلامی شرکت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از News Day، سفارت جمهوری اسلامی ایران در هراره در بیانیه‌ای اعلام کرد: هنرمندان علاقه‌مند باید آثار هنری خود را در قالب عکس، فیلم، مقاله، موسیقی و نقاشی از طریق ایمیل مطابق با موضوعات داده شده برای مسابقه تا تاریخ 15 دسامبر (24 آذر) یا قبل از آن ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان علاقه‌مند لازم است قبل از ارسال آثار خود، صفحات سفارت جمهوری اسلامی ایران را در شبکه‌های اجتماعی هراره دنبال کنند.

مرکز فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هراره در این بیانیه اعلام کرد: موضوعاتی که در این مسابقه مطرح می‌شود سبک زندگی اسلامی، انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن و همچنین تاریخ ایران و دین اسلام است.

حمید بختیار، رایزن فرهنگی ایران در جریان بازدید اخیر از دستاوردهای ملی زیمبابوه در این باره گفت: هدف از مسابقه هنری ـ که همچنین به دنبال به تصویر کشیدن تاریخ دین اسلام است ـ ایجاد آرامش، روشنگری و اشتیاق است.

وی گفت: هدف اولیه هنر اسلامی بیدار کردن حس ششم در انسان و انتقال او به قلمروی دیگر از ارزش و تجربه است، به همین دلیل تصمیم گرفته شده مسابقه‌ای هنری را برای اعتلای فرهنگ خود در کشور برگزار کنند.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2014 توسط جامعه مدنی زیمبابوه انجام شد، اکثر افرادی که در زیمبابوه پیرو دین اسلام‌اند خارجی هستند، اگرچه تعداد قابل توجهی از مردم محلی به این دین گرویده‌اند.

انتهای پیام
captcha