تأکید آیت‌الله‌ مدرسی به حفظ محیط زیست و پرهیز از اسراف
کد خبر: 4101745
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

تأکید آیت‌الله‌ مدرسی به حفظ محیط زیست و پرهیز از اسراف

مرجع تقلید شیعیان در عراق با اشاره به اهمیت حفظ محیط‌ زیست و اسراف نکردن گفت: علمای دین در همه‌ حال وظیفه دارند که نسبت به سهل‌انگاری در مسئولیت حفظ محیط زیست هشدار دهند، چون محیط زیست به‌دلیل تأثیر فراوانی که بر حیات بشریت دارد، حفظ آن بسیار مهم و ضروری است.

آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در عراق، روز گذشته، اول آذرماه طی سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ محیط‌ زیست و اسراف نکردن گفت: همه مردم باید نسبت به حفظ محیط زیست و عدم اسراف در نعمت‌های خداوند متعال تلاش کنند که این نعمت‌ها را خداوند متعال برای بشر عنایت کرده است و نباید به محیط‌ زیست آسیب وارد کرد و همچنین نباید در نعمت‌های خدا اسراف کرد.

مؤلف تفسیر هدایت تأکید کرد: مسئولیت حفظ محیط زیست یک مسئولیت جمعی است که محدود به یک فرد بر دیگری و یا یک ملت بر دیگری نیست، و بحران اقلیمی که امروزه به‌دلیل گرمایش جهانی شاهد آن هستیم یک تهدید برای تمام جهان است.

مرجع تقلید شیعیان در عراق با اشاره به نشانه‌های اسراف در جهان اظهار کرد: آنچه در دنیا از خرابکاری و فساد می‌بینیم، مانند مسابقه تسلیحاتی و استفاده بیهوده از سوخت، همه اینها زیر پرچم اسراف است که نباید جهان این‌گونه به سمت اسراف حرکت کند و به محیط زیست و نعمت‌های الهی آسیب وارد کند.

مدرسی در پایان سخنان خود خطاب به علمای دینی گفت: علمای دین در همه‌ حال وظیفه دارند که نسبت به سهل‌انگاری در مسئولیت حفظ محیط زیست هشدار دهند، چون محیط زیست به‌دلیل تأثیر فراوانی که بر حیات بشریت دارد، حفظ آن بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: راه‌حل‌های کنونی در پرداختن به حل بحران آب و هوا ناکافی و جزئی است و همه مردم و مسئولان باید برای عبور از این بحران کمک و یاری کنند تا در یک محیط امن و سالم مردم زندگی خوبی داشته باشند.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha