تحت پوشش قرار گرفتن ۶۰۰ خانوار از سوی خیریه مهد قرآن شهرضا
کد خبر: 4101445
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

تحت پوشش قرار گرفتن ۶۰۰ خانوار از سوی خیریه مهد قرآن شهرضا

خیریه مهد قرآن شهرضا به عنوان تنها مرکز قرآنی چندکاره در این شهرستان، ۶۰۰ خانوار را تحت پوشش مستمر خود دارد.

مهد قرآن شهرضابه گزارش ایکنا، مهد قرآن شهرستان شهرضا در سال 1379 به ریاست حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین جعفری شروع به فعالیت کرد و از سال 1381 با مسئولیت حجت‌الاسلام و المسلمین عباس‌علی الصاق به فعالیت خود ادامه داد.

این مجموعه  در راستای نشر و ترویج قرآن کریم و در رشته‌های تجوید، ترتیل، حفظ، مفاهیم، تدبر و تفسیر قرآن کریم و در دو واحد بانوان و آقایان مشغول به فعالیت است و تاکنون بیش از 200 حافظ کل قرآن، مربی و داور در سطح شهر تربیت کرده است. کسب رتبه‌های برتر در مسابقات مختلف از جمله اداره اوقاف، اداره ارشاد اسلامی، مجتمع فولاد، اداره بهزیستی، مصباح (‌مسابقات استانی مهد قرآن کریم اصفهان) و ... از افتخارات حافظان و قرآن‌پژوهان این مرکز است.

خیریه مهد قرآن شهرضا

حدود 12 سال است که با هدف مساعدت به خانواده‌های آبرومند و قرآن‌پژوهان بی‌بضاعت، خیریه‌ مهد قرآن شهرضا تأسیس شده و هم‌اکنون بیش از 600 خانوار را که استحقاق آن‌ها با تحقیقاتی احراز شده، تحت پوشش خود دارد که در زمینه ارزاق به صورت عمده و مستمر و در زمینه‌های دیگر از جمله اجاره مسکن، دارو و درمان، تهیه جهیزیه، پوشاک و لوازم‌التحریر، تعمیر و بازسازی مسکن به‌صورت مقطعی و موردی فعالیت می‌کند.

از سال 1395 نیز با مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین الصاق و همت خیرین، یک فروشگاه میوه و مواد غذایی با قیمت‌های پایین‌تر از خرید دائر شده که سود حاصل از آن صرف امور خیریه مهد قرآن و تأمین منابع مالی آن می‌شود.

همچنین هر سال در دهه اول محرم‌، دهه آخر صفر، دهه دوم فاطمیه‌ و موالید ائمه اطهار(ع) و اعیاد بزرگ مذهبی، مراسمی در مهد قرآن برپا می‌شود.

هم‌اکنون این مجموعه قرآنی در 4 شعبه مشغول فعالیت است که نشانی‌های آن‌ها در زیر می‌آید:

شعبه 1، دفتر مرکزی و خیریه، واقع در بلوار شهید مطهری، فرعی 25، پشت مسجد حضرت علی(ع)، شماره تماس‌های 53239532 ، 53241515 با پبش شماره 0321 که منزل ورثه مرحوم رضا یونسی است که مدت 17 سال است در اختیار مهد قرآن قرار داده‌اند، لکن واگذار نشده است.

شعبه 2، واحد آموزش برادران، جنب شعبه 1 که استیجاری است

شعبه 3، واحد آموزش بانوان و محل برگزاری مراسم واقع در خیابان 11 اردیبهشت، کوچه شهید رضایی که با مساعدت والدین مرحوم علیرضا رضایی خریداری و با کمک خیرین و صاحبان ملک بازسازی شد.

شعبه 4، کلاس‌های آموزشی، جنب شعبه 1 که استیجاری است.

 
انتهای پیام
captcha