جلسه توجیهی طرح «4 هزار شهید 4 هزار حافظ قرآن» برگزار شد
کد خبر: 4100981
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

جلسه توجیهی طرح «4 هزار شهید 4 هزار حافظ قرآن» برگزار شد

جلسه توجیهی طرح «4 هزار شهید، 4 هزار حافظ قرآن» ویژه مؤسسات و خانه‌های قرآنی، دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و جلسات خانگی قرآن شهرستان ابرکوه یزد برگزار شد.

به گزارش ایکنا، جلسه توجیهی طرح «4 هزار شهید، 4 هزار حافظ قرآن» ویژه مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، دارالقرآن‌های تحت نظارت آموزش و پرورش و جلسات خانگی قرآن کریم شهرستان ابرکوه، 28 آبان ماه و در آستانه شروع اجرای این طرح برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در این نشست گفت: لوگوی این طرح آماده شده و قرار است این طرح با مشارکت گسترده توسط مؤسسات قرآنی اجرایی شود. اگر دیگر تشکل‌های قرآنی اعم از خانه قرآن‌ها، دارالقرآن‌ها و ... قصد مشارکت دارند، امکان همکاری با ساز و کار‌هایی تعریف شده مهیا شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مؤسسات قرآنی استان از توانمندی‌های بالایی برخوردارند و امیدواریم بتوانیم این توانمندی‌های را به نمایش گذاشته و برای مسئولان بارز شود، چراکه مؤسسات قرآنی استان همواره حرفی برای گفتن دارند.

مطهریان بیان کرد: این طرح صرفاً برای ارائه آمار مطرح نمی‌شود و بر اساس ضوابط تعریف شده در طول اجرای این طرح حافظ تربیت و در آزمون‌هایی شرکت و بر اساس آن هدایای نقدی را دریافت می‌کند. در قالب این طرح علاوه بر حمایت از مؤسسه، حافظان نیز مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد پایان این طرح را سال ۱۴۰۴ اعلام کرد و افزود: به همت مؤسسات و قرآنیان استان تا پایان این طرح بیش از چهار هزار حافظ قرآن کریم خواهیم داشت.

وی با اشاره به فرایند و زمان‌بندی اجرای این طرح، بیان کرد:  فراخوان برای متقاضیان مشارکت‌کننده در این طرح طی بازه زمانی ۱۵ تا 30 آبان‌ماه از طریق پایگاه اینترنتی hefzyazd.ir  اعلام شده است تا نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند. اما شروع آموزشی این طرح همزمان با دهه فجر در قالب همایش بزرگ قرآنی با حضور افراد مرتبط با این طرح انجام خواهد شد.

بنابر گفته محمد شایق، قائم مقام اتحادیه قرآنی یزد جلسه توجیهی طرح «4 هزار شهید، 4 هزار حافظ قرآن» به منظور توجیه موشکافانه ابعاد مختلف طرح برای تشکل‌های قرآنی سطح استان و شهرستان‌های مختلف از سوی مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان و با توجه به بُعد مسافت میان شهرستان‌ها با مرکز استان با بهره‌مندی از نهایت ظرفیت شهرستان‌ها اجرایی می‌شود».

انتهای پیام
captcha