جنگ شناختی تکنیک جدید دشمن است
کد خبر: 4100889
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کارشناس مسائل استراتژیک:

جنگ شناختی تکنیک جدید دشمن است

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به تکنیک جدید جنگی دشمن در فریب اذهان عمومی نسبت به واقعیت‌های جامعه گفت: امروز با یک جنگ شناختی روبه‌رو هستیم؛ در این شیوه مردم دیگر با واقعیت و حقایق قضایا را داوری نمی‌کنند بلکه با تصویری که از واقعیت رسانه‌های دشمن برای آن‌ها ساخته‌اند، قضایا را داوری می‌کنند.

حمیدرضا مقدم‌فر، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل استراتژیکبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حمیدرضا مقدم‌فر، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل استراتژیک، ۲۸ آبان‌ماه در جلسه هفتگی هم‌اندیشی محققان و پژوهشگران مسجد الزهرا(س) منطقه ۱۲ که با موضوع خانواده و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: اتفاقات اخیر یک کار برنامه‌ریزی شده با حضور جوانان از سوی دشمن است.

وی افزود: دشمن در گام نخست با استفاده از فضای مجازی هویت جوانان ما را نشانه گرفته است و در مرحله بعد از طریق بازی‌های اینترنتی و گیم‌نت‌ها موجب رواج خشونت به‌عنوان یک ویژگی رفتاری جذاب در بین جوانان شده است. اگر امروز جوانان ما با خشونت و حرف‌های رکیک و فحاشی به خیابان‌ها آمدند، یکی از دلایل آن غرق شدن آن‌ها در این بازی‌های اینترنتی و گیم‌نت‌هاست.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تکنیک جدید جنگی دشمن در فریب اذهان عمومی نسبت به واقعیت‌های جامعه ادامه داد: دشمن تا جایی پیش رفته است که امروز جوانان ما با دین و معنویت کاری ندارند و دین آن‌ها موبایل و فضای مجازی شده است. امروز با یک جنگ شناختی روبه‌رو هستیم که دیگر مردم با واقعیت و حقایق قضایا را داوری نمی‌کنند بلکه با تصویری که از واقعیت رسانه‌های دشمن برای آن‌ها ساخته‌اند، قضایا را داوری می‌کنند.

مقدم‌فر بیان کرد: در این شیوه جدید جنگی دشمن یک جریان را از یک حادثه برای مخاطبانش به تصویر می‌کشد و به ذهن آن‌ها وارد می‌کند و آن‌ها هم با چشم بستن به واقعیت‌ها و حتی مستندات، فقط همان تصویر دشمن را به‌عنوان واقعیت قبول می‌کنند. یک نمونه این تصویرسازی دشمن این است که به راحتی می‌گویند حادثه شاهچراغ(ع) کار خودشان است؛ در صورتی که عوامل آن حادثه دستگیر شدند، اما باز این افراد فقط تصور دشمن از این قضایا را قبول می‌کنند و اصل واقعیت را نمی‌پذیرند، حال اگر عین واقعیت را هم به آن‌ها نشان بدهند.

وی با استناد به فرموده مقام معظم رهبری که صف معترض را از آشوبگر باید جدا کرد، گفت: دشمن در این فتنه به‌دنبال کشته‌سازی است تا کشته‌های فراوانی روی دست ما بگذارد و به بهانه دفن و تشییع و هفتم و چهلم، فتنه‌گری‌های دیگری انجام دهد. ما هم در برخی مسائل معترض هستیم، اما این آشوب با اعتراض فرق می‌کند.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه ما باید قدردان و شاکر نعمت ولایت فقیه و مقام معظم رهبری باشیم، گفت: خانواده‌ها باید در این شرایط خاص و حساس مراقب فرزندان خود باشند. تحقق بیانیه گام دوم با تربیتی دینی نسل جدید و جوانان محقق می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم اصفهان اظهار کرد: در سخنرانی مقام معظم رهبری با مردم اصفهان چند نکته کلیدی مطرح شد؛ ایشان فرمودند دشمن دنبال متوقف کردن پیشرفت ماست و این توقف با ناامیدی به‌دست می‌آید. به همین دلیل می‌بینیم که دشمن در تلاش است که ناامیدی را در جامعه رواج دهد.

مقدم‌فر با تأکید بر اینکه باید پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان نشان داد، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید اردوهای پیشرفت را راه‌اندازی کرد تا جوانان از نزدیک دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب همچون افتخارات هسته‌ای، پهپاد و موشکی، نانوتکنولوژی را ببینند.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha